آیت الله مصباح: برخی هدف انقلاب را رفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند؛ اگر اینگونه باشد، انقلاب اسلامی چه تفاوتی با انقلاب‌های مارکسیستی و لیبرالیستی دارد؟

  • سیاسی
  • جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۱۳
    کد خبر :475384
آیت الله مصباح رفع فقر و محرومیت

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم گفت: ماهیت انقلاب مردم کشورمان، حاکمیت اسلام و ارزش‌های دینی است و امروز هم برای بقای آن، باید به مسائل فرهنگی و معنوی بیشتر اهمیت بدهیم.

به گزارش انتخاب، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه پنجشنبه در دیدار سردار نقدی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران و اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی بر اساس وعده‌های الهی که اسلام را در جهان حکمفرما خواهد کرد، ضمانت بقا دارد، اما این ضمانت مشروط است و اگر ما می‌خواهیم به پیروزی نهایی برسیم، باید شرایطی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه مومنان باید نگران آسیب‌ها و خطرات جامعه اسلامی بوده و از آن‌ها پیشگیری کنند، اظهار داشت: مردم کشورمان برای اسلام قیام کرده اند و اگر امروز نسبت به نعمت‌های الهی کفر بورزیم، عذاب الهی شدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه حقیقت فرهنگ آموزه‌های دینی است، نسبت به تضعیف اعتقادات و آموزه‌های دینی در عرصه‌های مختلف جامعه هشدار داد و گفت: امروز باید به شدت نگران ضعف فرهنگ دینی در جامعه باشیم و روحانیت و مسئولان فرهنگی باید عوامل این ضعف و سستی را شناسایی کرده و با آن‌ها مقابله کنند و به هیچ عنوان تسامح و تساهل پذیرفتنی نیست.

مصباح یزدی با انتقاد از برخی نهاد‌ها که هدف اصلی انقلاب اسلامی را رفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند، گفت: اگر اینگونه باشد، انقلاب اسلامی چه تفاوتی با انقلاب‌های مارکسیستی و لیبرالیستی دارد، از این رو امروز نیازمند یک حرکت جدی فرهنگی برای حفظ و بقای انقلاب اسلامی هستیم.

** انقلاب در چهل سالگی خود در اوج عزت و اقتدار ایستاده است
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران نیز در این دیدار گفت: امروز انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی خود، با وجود همه توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در اوج عزت و اقتدار در عرصه‌های مختلف ایستاده است.

سردار محمدرضا نقدی افزود: امروز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، هیچ آسیب و خدشه‌ای به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با حکمت و درایت بی نظیر از ارکان نظام اسلامی و ارزش‌های امام و انقلاب به خوبی پاسداری نموده اند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی دستاورد‌های عظیم و ارزشمندی داشته است، از جمله مردمسالاری که در جهان بی نظیر است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران در ادامه افزود: امروز بیش از ۲۷۵ شبکه رادیویی و تلویزیونی به علاوه هزاران پیام رسان و وب سایت اینترنتی، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه سازی و توطئه می‌کنند و با وجود همه این ها، انقلاب اسلامی در سطح منطقه و بین الملل کاملا تاثیرگذار است.

وی با اشاره به برخی توطئه‌های دشمنان علیه ملت غیور ایران اسلامی، تصریح کرد: دشمنان تولید مواد مخدر در افغانستان را از ۲۰۰ تن به ۱۰ هزار تن رسانده اند و با وجود آنکه مواد مخدر در دیگر کشور‌ها گران‌تر و ساده‌تر توزیع می‌شود، اما همه تلاش خود را برای توزیع مواد مخدر در کشورمان به کار گرفته اند.

نقدی با بیان اینکه امسال بیش از ۲ میلیون جوان ایرانی در برابر تهاجم گسترده فکری و فرهنگی علیه کشورمان و در بدترین شرایط اقتصادی بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای اربعین هزینه کردند، گفت: تمامی این پیشرفت‌ها در پرتو هدایت علما و رهبر معظم انقلاب به دست آمده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه برخی می‌گویند ایران اسلامی هم در کنار دیگر کشور‌ها پیشرفت کرده است، خاطرنشان کرد: این اصلا درست نیست، زیرا کشورمان در ابتدای انقلاب در رتبه ۵۳ دنیا قرار گرفته بود، اما امروز در توسعه و پیشرفت در رتبه ۱۶ قرار گرفته و این نشان دهنده شتاب فزاینده ایران اسلامی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید