رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد:

نیاز شهرستان پردیس به 254 کلاس درس جدید

    کد خبر :475355
شهرستان پردیس

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه شهرستان پردیس به 254 کلاس درس جدید نیازمند است، گفت: براساس برنامه ششم توسعه، طی 4 سال از سال 96 تا 1400 باید 181 کلاس در پردیس باید ساخته شود.

نعمت الله ترکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت حوزه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: در حال حاضر در این شهرستان یک بیمارستان وجود دارد که از مشکلات زیادی همچون نداشتن آزمایشگاه و عکسبرداری رنج می برد. بیمارستان خیرسازی هم در حال ساخت بود که مقرر شده توسط دانشگاه علوم پزشکی در سال آینده تکمیل شود.

وی افزود: طی 4 سال آینده شهرستان پردیس بار جمعیتی ۶۰۰ هزار نفری را پذیرا خواهد شد که باید به تناسب آن زیرساخت هم فراهم شود تا مشکلات جدید برای این شهرستان ایجاد نشود. این شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان تهران نرخ رشد بالاتری دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: امروز سند توسعه استان تهران و متناسب با آن سند توسعه شهرستان های پایتخت تدوین و ابلاغ شده است و تمامی دستگاه‌ها و شهرستان‌ها باید بر اساس این سند اقدامات خود را عملیاتی کنند در حقیقت جهت گیری های ما در استان تهران با توجه به سند توسعه ملی استان است.

وی با اشاره به خوابگاهی شدن شهرستان پردیس گفت: حوزه رفاه و تعاون باید برنامه مهمی برای اشتغال در پردیس داشته باشد بی تردید با توجه به نزدیکی این شهرستان به پایتخت و پتانسیل گردشگری که دارد می‌تواند ظرفیت خوبی برای این شهرستان ایجاد کند البته از طرفی محدودیت‌های محیط زیست برای جلوگیری از ایجاد سرمایه گذاری در این حوزه، شهرستان را تحت الشعاع قرار داده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران درباره سرانه فضاهای آموزشی این شهرستان نیز گفت: 95باب مدرسه دولتی و 30 باب مدرسه غیر دولتی در این شهرستان وجود دارد. تراکم دانش آموزی در این شهرستان 31 نفر در هر کلاس درس است که اگر چه نسبت به سایر شهرستان های تهران وضعیت خوبی دارد اما نسبت به میانگین کشوری که 24 دانش آموز است خوب نیست.

ترکی افزود: تا سال 1400، 16 هزار کلاس درس جدید باید در استان تاسیس شود؛ پردیس هم اکنون به 254 کلاس جدید یعنی 17 مدرسه 5 کلاسه نیاز دارد. براساس برنامه ششم توسعه، طی 4 سال از سال 96 تا 1400، 181 کلاس در پردیس باید ساخته شود؛ در سال 97 هم 62 کلاس باید احداث می‌شد که این تعداد باید تا تیرماه سال 98 به اتمام برسد. همچنین تخریب و بازسازی مدارس فرسوده تا 1400 باید به 100 درصد برسد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه جمعیت جوانان در پردیس بالاتر از سایر شهرستان های استان است لذا برای پردیس رسته های آموزشی صنعت، خدمات کشاورزی، فناوری اطلاعات دیده شده است. البته حوزه های نیازمند آموزش هم مورد توجه قرار گرفته است ما مجوز ورود بخش خصوصی در حوزه آموزشی را گرفته ایم و این موضوع در شورای برنامه ریزی مصوب شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید