تلنگر «خرده جنایت‌های زناشوهری» به زوج‌ها

    کد خبر :475328

کارگردان نمایش «خرده جنایت های زناشوهری» با اشاره به داستان نمایش عنوان کرد این اجرا تلاش می کند به زوج هایی که به طلاق عاطفی رسیده اند، تلنگر بزند.

سواک نظریان کارگردان نمایش «خرده جنایت های زناشوهری» که به تازگی اجرای خود را در تماشاخانه استاد پرستویی آغاز کرده است درباره انتخاب این متن برای اجرا گفت: حدود ۱۰ ماه قبل نمایشنامه «خرده جنایت های زناشوهری» نوشته اریک امانوئل اشمیت را خواندم و بعد از مطالعه متن بود که متوجه شدم مضمون این اثر چقدر شبیه به زندگی بسیاری از زوج های ایرانی است که دچار طلاق عاطفی شده اند.

وی ادامه داد: البته این متن اثری جهان شمول است و مشکل زن و شوهر نمایش می تواند برای هر زوجی در هر کشوری رخ دهد. زمانی که زن یا شوهر انتظار دارد که همسرش تبدیل به آن چیزی شود که خودش می خواهد و خود واقعی همسرش را نمی پذیرد شاهد بروز اختلافاتی بین زوج ها هستیم و این اختلافات و حل نشدنشان در نهایت به طلاق عاطفی می انجامد که این روزها بسیار شاهدش هستیم.

نظریان یادآور شد: معتقدم آدم ها باید حرف دلشان را به هم بزنند و مشکلاتشان را با یکدیگر در میان بگذارند و در نهایت از افرادی متخصص برای حل اختلافاتشان کمک بگیرند چون بسیاری از زوج ها با هم سخن نمی گویند و دلخوری هایشان را به روی یکدیگر نمی آورند و همین مسایل در نهایت آنقدر بزرگ و ریشه دار می شود که ازدواجشان را از درون خشک می کند.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: در اجرای این نمایش تلاشم این بوده زوج هایی که این اثر نمایشی را می بینند و در آستانه طلاق عاطفی هستند به خودشان بیایند و زندگی شان را نجات دهند چون این اختلافات در نهایت روی فرزندان و آینده آنها نیز تاثیر می گذارد.

وی در پایان صحبت هایش اظهار کرد: طراحی صحنه و فضاسازی نمایش کاملا شبیه به یک خانه واقعی است و تلاش کردیم خانه با آکسسوارهایی که در آن قرار گرفته است شبیه منزل یک نقاش و نویسنده باشد.

میلاد قنبری و آنی آرزومانیان بازیگران نمایش «خرده جنایت های زناشوهری» هستند که تا ۱۰ بهمن ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه استاد پرستویی به صحنه می رود.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: ژیل و لیزا نماد زوج‌های امروز هستند با همان شک‌ها، جدایی‌ها و خشم‌هایی که ریشه در گذشته دارند. زخم‌های به جا مانده از گذشته که در میان عشق و شادی‌ها رخنه می‌کند، به عمق می‌رسد، ریشه می‌دواند و جدایی می‌آورد و طلب فریاد می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید