پوتین همچنان چشم هایش را به روی حملات اسرائیل در خاک سوریه می بندد؟

    کد خبر :475249

العربی الجدید نوشت: حملات اسرائیل به خاک سوریه، در صدر عناوین رسانه های روسی قرار گرفته است و براساس گزارش این رسانه ها، در حالی احتمال ادامه این حملات وجود دارد که هدف از آن، ارسال پیامهایی برای واشنگتن و هم پیمانان آن در خلیج فارس در خصوص حضور ایران در سوریه است.

در ادامه این مطلب آمده است: در مقاله ای با عنوان«سوریه زیر آتش: پشت پرده حملات به سوریه»، روزنامه «گازیتارو» روسیه نوشت: حملات اخیر اسرائیل دارای پیامهای سیاسی است، مبنی بر تاکید بر آمادگی اش برای ادامه مقابله با ایران، با وجود عقب نشینی آمریکا از سوریه.

ولادیمیر ساژین، پژوهشگر برجسته مرکز مطالعات عربی و اسلامی وابسته به آکادمی علوم روسیه، در این باره تصریح کرد:«حملات هوایی اسرائیل به مواضع ایرانی در خاک سوریه تا مدت طولانی ادامه دارد و تاکنون بیش از 200 حمله موشکی و هوایی صورت گرفته است. با وجود رابطه شخصی خوب بین پوتین و ننتانیاهو و حضور نیروهای روسیه در سوریه، وجود تشکیلات ایرانی در مرزهای اسرائیل، برای آنها مساله مرگ و زندگی است».

یلینا سوبونینا مشاور رئیس اندیشکده مطالعات استراتژیک روسیه در مسکو می نویسد: مقابله با ایران در خاورمیانه، بویژه در سوریه، همچنان در اولویت مأموریتهای نظامی-سیاسی اسرائیل و ایالات متحده است.

سوبونینا تاکید کرد که اسرائیل با اقدامات اخیر خود قصد دارد پیامی را ارسال کند مبنی بر اینکه با وجود عقب نشینی آمریکا، به مقابله با ایران ادامه می دهد و این در واقع پیامی برای ایالات متحده و مهمترین هم پیمانان آن در منطقه، یعنی عربستان و امارات است.

وی همچنین دادن هر گونه پاسخی به حملات اسرائیل از سوی دمشق را بعید دانست و تصریح کرد: به گمان من، نیروهای مسلح سوریه به استثنای استفاده محدود از نیروهی دفاع هوایی خود، به حملات اسرائیل پاسخی نمی دهند.

مسکو چشم خود را به روی اقدامات نظامی اسرائیل در سوریه بسته است. به نظر می رسد روسیه دیدگاه واضحی در مورد اینکه دوست و دشمن آن در منطقه کدام است، ندارد؛ از این رو، علاوه بر اینکه با سوریه و ایران هم پیمان است، به اسرائیل اجازه می دهد حسابهای خود را با ایران و سوریه تسویه کند.

منبع:انتخاب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید