ناوهای آمریکایی وارد تنگه تایوان شدند

    کد خبر :475203
ناوهای آمریکایی

آمریکا در اقدامی چالش بر انگیز که مسلما واکنش خشم آلود پکن را به دنبال خواهد داشت بی توجه به اعتراضات چین، ناوهای خود را به تنگه تایوان اعزام کرد.

به گزارش بازتاب روزنامه تایوان نیوز روز جمعه گزارش کرد این چهارمین بار است که آمریکا با اعزام ناوهای خود به تنگه تایوان که تحت نظارت کامل و دقیق چین قرار دارد سعی می کند پکن را تحت فشار قرار داده و به چالش بکشد.
این اتفاق درست در زمانی رخ می دهد که مذاکرات تجاری آمریکا و چین برای رسیدن به یک توافق در جریان است و آمریکا ظاهرا با زور و بازوی نظامی به دنبال گرفتن امتیازات تجاری و اقتصادی از پکن است.
آمریکا از تابستان گذشته به این طرف و زمانی که پیمان روابط گسترده تر سیاسی و نظامی با تایوان را تصویب کرد، ناوهایش را چندین بار به این تنگه فرستاده است.
ناوشکن ‘یو اس اس مک کمپل’ و ناو’ یو اس ان اس والتر دی’ل روز پنجشنبه وارد آب های تنگه تایوان شدند رسانه های محلی گزارش کرده اند این اقدام واشنگتن از سوی پکن بی پاسخ نمی ماند.
چین بارها در ماه های گذشته به حضور نظامی آمریکا و ارتباطات دفاعی این کشور با تایوان هشدار داده و آن را تلاشی در راستای به چالش کشیدن حق حاکمیت خود دانسته است.
‘تیم گورمن’ سخنگوی ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام با اشاره به اینکه ناو ‘مک کمپل’ دارای موشک های هدایت شونده است، گفت ورود آنها به تنگه تایوان بخشی از راهبر حضور گسترده آمریکا در آب های هند و اقیانوس آرام است.
وی افزود جنگنده ها و کشتی های نیروی دریایی آمریکا در هر جایی که آبهای آزاد و بین المللی باشد آزادانه پرواز و دریانوردی می کنند و این ماموریت ها ادامه خواهد یافت.
رسانه های چین بتازگی گزارش کردند این کشور برای مقابله با کشتی های دشمن که وارد آبهای منطقه ای می شوند از جمله در دریای جنوبی چین، موشک های پیشرفته دونگ فانگ 26 مستقر کرده است.
آمریکا ماه نوامبر سال 2018 نیز ناوشکن ‘استاکدیل’ و ناو ‘یو اس ان اس’ را به آبهای تنگه تایوان فرستاد این درست چند هفته پس از اعزام ناوهای کورتیس ویلبر و آنتیتام به همین منطقه بود.
‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین در ابتدای سال جاری میلادی هشدار داد مساله وحدت با تایوان به هر شکل آن همچنان یک گزینه روی میز است و این برنامه تغییری نکرده است.
‘جان ریچاردسون’ دریادار آمریکایی در تازه ترین اظهارات خود در ژاپن گفت تنگه تایوان از گذرگاه های بین المللی است و این کشور احتمال اعزام یک فروند از ناوهای هواپیمابر خود به این ناحیه را منتفی نمی داند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید