ادعای اسرائیل، حمله به اهداف ایرانی در سوریه است؛ اما روسیه دخالتی نمی‌کند؛ چرا؟

    کد خبر :474899

قاسم عز الدين در المیادین نوشت: تجاوز اسرائیل به پایگاههایی در دو استان دمشق و سویداء، از خطوط قرمزی که مسکو به دنبال سقوط جنگنده خود برای اسرائیل تعیین نمود، تعدّی نکرد؛ به این دلیل که حملات مذکور متوجه پایگاههای سوری مورد حمایت مسکو نشد.

به گزارش انتخاب، این رسانه عرب زبان ادامه داد: در این چارچوب، اسرائیل اعلام کرد که هدف آن، پایگاههای وابسته به ایران بوده است و خطوط قرمز روسیه را حفظ کرده است. دیدگاه مسئولان اسرائیلی در مورد اینکه خالی شدن پایگاه ایرانی نشان دهنده دست داشتن ایران در شلیک موشکی در ارتفاعات جولان است، دلیل خوبی است برای اینکه مسکو تمام احتیاط های لازم را در رابطه با هم پیمانانش در نظر دارد تا حجم خسارتها بدون دخالت مستقیم آن، در درگیری هم پیمانانش با اسرائیل، کاهش یابد.

در این راستا، وزارت خارجه روسیه تجاوز اسرائیل را در چارچوب محدودی دانسته است که توسط سامانه های دفاعی سوریه دفع شده است.

یک ژنرال اسرائیلی در رابطه با معرکه اسرائیل و هم پیمانان مسکو می گوید: ایران به ارکان متعددی در استراتژی خود متکی است و تلاش میکند اسرائیل را با استفاده از پیشرفت در برنامه های هسته ای و موشکی خود، به فرسایش بکشد.

تجاوزهای اسرائیل، تحت سقف خطوط قرمز در سوریه، در واقع بهانه هایی تاکتیکی است برای ازمودن میزان توان دفاعی دشمنانش، ایران و سوریه؛ که البته در این زمینه، کفه ترازوی ایران و دمشق، سنگین تر است؛ چرا که می توانند از موشکهای بالستیک در مقابله با حملات اسرائیل استفاده کنند.

مسکو که خود را از دخالت مستقیم در درگیری بین اسرائیل و هم پیمانانش در سوریه دور کرده است، در وهله اول، به جنگی نظر دارد که ائتلاف جدید آمریکا در ورشو، وارد آن خواهد شد. اسرائیل که به جنگی با ایران نظر دارد، که به تنهایی توان ورود به آن را ندارد، به رهبری آمریکا امید بسته است تا بتواند با تشکیل این ائتلاف، اقداماتی را علیه ایران انجام دهد.

در صورتی که آمریکا و ائتلاف آن وارد جنگی علیه ایران شوند، احتمالا جنگ تا آنجا گسترش می یابد که منجر به محاصره مسکو شود. از این رو، روسیه به دنبال آن است تا با کاهش تنشها در سوریه، به نحوی درگیری با اسرائیل را کنترل کند تا تمایل شدید اسرائیل برای جنگ علیه ایران را مهد خود خفه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید