پلوسی خطاب به ترامپ: تا زمان بازگشایی دولت نمی‌توانید در کنگره سخنرانی کنید

    کد خبر :474825

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای خطاب به دونالد ترامپ اعلام کرد که رئیس جمهوری ایالات متحده تا زمان بازگشایی دولت فدرال نمی تواند سخنرانی «وضعیت اتحاد» خود را در کنگره ایراد کند.

در نامه نانسی پلوسی به دونالد ترامپ آمده است: «این نامه را می نویسم تا شما را مطلع کنم که مجلس نمایندگان صدور قطعنامه مشترک برای صدور اجازه ایراد سخنرانی “وضعیت اتحاد” را تا زمان بازگشایی دولت مد نظر قرار نخواهد داد.»

رئیس جمهوری آمریکا قرار بود روز ۲۹ ژانویه یعنی کمتر از یک هفته دیگر سخنرانی سالانه خود در برابر اعضای کنگره ایالات متحده را ایراد کند.

این در حالی است که صدور قطعنامه مشترک مجلس نمایندگان و سنا پیش از انجام این سخنرانی الزامی است.

دونالد ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد روز ۲۹ ژانویه با حضور در مجلس نمایندگان سخنرانی سالانه خود در برابر اعضای کنگره را ایراد کند. نانسی پلوسی پیش از این از رئیس جمهوری ایالات متحده خواسته بود سخنرانی خود را به تعویق بیاندازد.

رئیس جمهوری آمریکا خطاب به نانسی پلوسی نوشته بود: «برای کشور ما خیلی غم انگیز خواهد بود اگر سخنرانی “وضعیت اتحاد” به موقع طبق برنامه و مهمتر از آن در همان محل [همیشگی] صورت نگیرد.»

رئیس مجلس نمایندگان در نامه روز چهارشنبه خود تاکید کرده است که مجلس نمایندگان آماده است تا پس از پایان تعطیلی دولت فدرال میزبان دونالد ترامپ باشد.

دولت فدرال ایالات متحده نزدیک به یک ماه است که به دلیل عدم توافق رهبران دموکراتها در کنگره با دونالد ترامپ در مورد تامین بودجه ساخت دیوار در مرز مکزیک تعطیل شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید