رشد محدود شاخص بورس در آخرین روز هفته

    کد خبر :474776

بورس تهران امروز با رشد محدود ۱۳۵ واحدی به کار خود پایان داد، تا پرونده روز کاری هفته، برای تالار شیشه ای با روندی مثبت پایان یابد.

به گزارش بازتاب به نقل از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۳۵ واحدی به رقم ۱۶۲ هزار و ۹۴۰ واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۳۲۵ واحدی عدد ۲۹ هزار و ۳۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۱۰۴ واحدی به رقم ۱۲۱ هزار و ۴۲۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲۴۶ واحدی عدد ۳۱۷ هزار و ۹۵۷ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ صنایع پتروشیمی با ۵۳ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۴۳ واحد و صنعتی و معدنی چادر ملو با ۳۲ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک تجارت با ۸۶ واحد، داده گستر عصر نوین ،پتروشیمی فجر و سرمایه گذاری ملی ایران هر یک تا ۱۹ واحد و کشتیرانی با ۱۸ واحد افزایش ، بیشترین تأثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

بر همین اساس ، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۵۱۲ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن دو میلیارد و ۱۲۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۰۳ هزار و ۲۵۱ نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری پارس‌آرین، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران، سرمایه‌گذاری کارکنان صنعت برق در منطقه زنجان و قزوین، بانک قرض‌الحسنه رسالت، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، کشت و صنعت چین‌چین، پارس‌دارو، عمران و توسعه پارس، بیمه سامان، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، بانک انصار، صنعتی معدنی کیمیایی زنجان‌گستران، گروه مپنا و کویرتایر متوقف شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید