جهانگیری: ایران در دوران بازسازی سوریه درکنار دولت این کشور خواهد بود

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۰۸
    کد خبر :474588

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که جمهوری اسلامی ایران در دوران بازسازی سوریه درکنار دولت و مردم این کشور خواهد بود، تاکید کرد: بخش خصوصی ایران در این بازسازی مشارکت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، «اسحاق جهانگیری» ظهر امروز – چهارشنبه – در دیدار عدنان محمود سفیر سوریه در ایران با تبریک پیروزی های دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریست ها ابراز امیدواری کرد: هر روز شاهد موفقیت های بیشتر برای دولت و مردم سوریه باشیم.

معاون اول رییس جمهوری با یادآوری این که بخش خصوصی ایران از گذشته در سوریه فعال بوده، تصریح کرد: بی تردید در دوران بازسازی سوریه نیز بخش خصوصی ایران در کنار دولت و ملت این کشور حضور خواهد داشت.

جهانگیری به سفر آتی خود به کشور سوریه اشاره و تصریح کرد: این سفر در شرایطی انجام می شود که روابط دو جانبه تهران ـ دمشق از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است و این سفر می تواند تاثیرات خوب و سازنده ای در جهت توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی دو کشور به همراه داشته باشد.

**اراده و خواست دولت سوریه تقویت روابط استراتژیک با ایران اسات

سفیر سوریه در ایران هم ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری و نخست وزیر این کشور به دکتر روحانی و معاون اول رییس جمهوری گفت: اراده و خواست دولت سوریه بر تقویت روابط استراتژیک با جمهوری اسلامی ایران و حرکت به سمت همگرایی اقتصادی میان دو کشور است.

عدنان محمود اظهار داشت: پیروزی های دولت و ملت سوریه در نبرد با تروریست ها دستاوردی مشترک برای دو کشور در جهت بیرون راندن تروریست ها از منطقه است و دمشق از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در راستای ثبات و امنیت سوریه قدردانی می کند.

وی با تاکید بر این که دولت سوریه اراده جدی دارد که دولت و بخش خصوصی ایران در تمامی مراحل بازسازی سوریه همکاری و مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: دمشق علاقه مند است در مراحل بعدی پس از بازسازی سوریه به مشارکت و همکاری اقتصادی هر چه بیشتر با ایران دست پیدا کند.

سفیر سوریه در ایران با ابراز خرسندی از سفر معاون اول رییس جمهوری ایران به سوریه که در آینده ای نزدیک انجام می شود، گفت: سوریه به این سفر چشم امید دوخته است تا منجر به تقویت همکاری های اقتصادی در قالب امضای توافقنامه راهبردی همکاری های اقتصادی دو کشور شود.

وی افزود: توافق نامه راهبردی همکاری های اقتصادی برای نخستین بار است که میان سوریه با کشوری دیگر به امضا می رسد و این توافقنامه نشان دهنده عزم و اراده دو کشور در مسیر همگرایی اقتصادی و مقابله با هر گونه تحریم خواهد بود.

وی همچنین به فراهم شدن مقدمات امضای چند سند و یادداشت تفاهم همکاری میان تهران و بغداد در زمینه های مختلف اشاره وابراز امیدواری کرد این سفر با دستاوردهای خوبی در جهت ارتقاء سطح مناسبات دو کشور همراه باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید