انتقاد عیسی مومنی از اظهار نظر داورزنی: نمی‌توانند کشتی پهلوانی را از فدراسیون بگیرند، پروتکلی امضا نکرده‌ایم

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۲۳
    کد خبر :474410

مسئول کشتی‌های سنتی و پهلوانی فدراسیون کشتی با انتقاد از اظهارنظر اخیر معاون وزیر اعلام کرد که فدراسیون در این رابطه هیچ پروتکلی را به امضا نرسانده است.

عیسی مومنی در خصوص اینکه گفته شده از این پس کشتی پهلوانی زیر نظر فدراسیون زورخانه‌ای اداره خواهد شد، اظهار داشت: بنی‌تمیم گفته که در این خصوص هیچ تفاهم‌نامه‌ای را به امضا نرسانده، فقط یک جلسه بین علیرضا حیدری و مهرعلیزاده برگزار شده که در مورد بخش بین‌المللی کشتی پهلوانی صحبت شده است. اصلا امکان اینکه کشتی پهلوانی را از فدراسیون کشتی جدا کرد، وجود ندارد. اساسا ماهیت این رشته از کشتی است و یک کشتی‌گیر باید برود کشتی پهلوانی بگیرد، مگر می‌شود این رشته را زیر نظر فدراسیونی غیر از کشتی اداره کرد؟

وی ادامه داد: چند سالی فدراسیون کشتی در این زمینه فعال نبود و یک کشتی‌گیر ترک‌تبار آمد و کشتی پهلوانی را از ما گرفت،‌ اما فدراسیون رسول خادم برای کشتی پهلوانی بودجه در نظر گرفت و در بخش بین‌الملل هم کارهای زیادی انجام داد. اصلا نمی‌شود کشتی پهلوانی را از فدراسیون کشتی جدا کرد، در این مورد فقط صحبت شده، اما اینکه معاون وزیر اعلام کرده کشتی پهلوانی را از فدراسیون ما گرفته و به فدراسیون زورخانه‌ای داده‌اند درست نیست. اگر قرار باشد این کار انجام شود باید پروتکلی به امضا برسد که چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. ضمن اینکه بنی‌تمیم به عنوان سرپرست فدراسیون باید چنین موضوعی را به هیئت رئیسه فدراسیون ببرد و قرار به تصمیم‌گیری هم باشد، باید آنجا در موردش تصمیم بگیرند.

به گزارش تسنیم ،رئیس کمیسیون کشتی‌های سنتی آسیا تاکید کرد: آنها زیرساخت‌های لازم را برای پرداختن به کشتی پهلوانی ندارند. علیرضا حیدری رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی است و ما مسابقات جهانی و اروپایی را هم برگزار کردیم و امتیازات زیادی هم به همین خاطر از اتحادیه جهانی گرفتیم. حالا حیدری مسئول کمیته پهلوانی اتحادیه جهانی است، این چیزهایی که می‌گویند شاید مورد قبول آنهایی که اطلاعاتی ندارند، قرار بگیرد اما ما را که نمی‌توانند گول بزنند. هر مسئله‌ای در بُعد بین‌المللی قوانین مربوط به خودش را دارد. آنها قانونا نمی‌توانند کشتی پهلوانی را به فدراسیون زورخانه‌ای بدهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید