اپل: کوالکام تنها تولیدکننده تراشه‌های 4G بود

    کد خبر :474305

اپل در دادگاه گفت که این شرکت چاره‌ای جز تأمین مودم‌های 4G از کوالکام نداشته است و دیگر شرکت‌ها قادر به برآورده کردن انتظاراتش نبودند.

بلومبرگ طی گزارشی، از جزییات اظهارات مدیر معماری سیستم‌های مخابراتی اپل، متیاس ساوئر در دادگاه می‌گوید، که ادعا کرده شرکتش به‌دنبال تأمین مودم‌های 4G از شرکت‌هایی غیر از کوالکام نیز بوده است اما هیچ یک قادر به تأمین مودم‌های 4G آماده برای بازار، در زمان تعیین‌شده نبودند.

این خبر پیشرفت بزرگی برای پرونده‌ی کوالکام محسوب می‌شود. این شرکت درگیر ادعاهایی است مبنی بر اینکه انحصارگرایی‌اش باعث شده سازندگان موبایل مجبور باشند برای حق استفاده‌ی تراشه‌ها، مبالغ ثابت و بیش از حد بالایی را پرداخت کنند.

اخیرا دعوای میان اپل و کوالکام شدت بیشتری یافته است. به‌تازگی مشخص شد که جف ویلیامز، مدیر عملیات اپل، قصد داشته که شرکت در آیفون XS و آیفون XS مکس و آيفون XR از تراشه‌های کوالکام استفاده کند، اما این تولیدکننده تراشه از انجام هرگونه مبادله با اپل خودداری کرده است.

تنها چند روز بعد، کوالکام گفت که ساخت آیفون بدون همکاری آن‌ها ممکن نیست. بخشی از این گزارش به نقل از CNET:

گوشی‌های هوشمندی که امروزه استفاده می‌کنیم، بدون کوالکام ممکن نبودند؛ یا حداقل این چیزی است که این غول تولیدکننده‌ی تراشه سعی داشت در دادگاه روز سه‌شنبه در مقابل کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) به نمایش بگذارد.

روز سه‌شنبه اولین فرصت کوالکام برای ارائه‌ی دعوی خود بود. این شرکت می‌گوید پرونده‌ی FTC بر مبنای تئوری قانونی نادرستی است و می‌گوید مشتریان، تراشه‌هایش را به‌دلیل اینکه بهترین هستند، انتخاب می‌کنند و این شرکت هیچ وقت تأمین پردازنده‌ی مشتریانش را حتی زمانی‌که در حال دعوا بر سر حق استفاده هستند، متوقف نکرده است.

ساوئر توضیح داد که Apple از سال ۲۰۱۲ در پی استفاده از محصولات اریکسون، برودکام و اینتل بوده است اما هیچ کدام قادر به برآورده کردن مشخصات فنی مدنظر اپل نبودند. بلومبرگ در این‌باره می‌گوید:

سائر اظهار داشت که اپل شرکت‌هایی نظیر اریکسون، برودکام و اینتل را به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی قطعات دستگاهایش از زمان فاز برنامه‌ریزی در سال ۲۰۱۲ مدنظر داشته است، اما هیچ یک نمی‌توانستند جزئیاتی که اپل می‌خواست را برآورده کنند. زمانی‌که اپل در سال ۲۰۱۶، آیفون ۷ را عرضه کرد، اولین باری بود که شرکتی به‌جز کوالکام، تراشه‌های یک دستگاه اپل با پشتیبانی از LTE را تأمین می‌کرد.

او در پرسش و پاسخ دادگاه به درخواست طرف مقابل، به FTC گفت که تصمیم اپل برای استفاده نکردن از اینتل به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی تراشه‌ی آیپد ۲۰۱۴، به دلایل تجاری، و نه فنی، بوده و در این مدل نیازی به مشخصات مدنظر اپل از جمله تجمیع فرکانس (Carrier Aggregation) نبوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید