نبوغ خانم وارن

    کد خبر :474037

ادوارد ایساک دوور در آتلانتیک نوشت: الیزابت وارن علاقه دارد چهره‌اش جذاب به نظر برسد اما در حقیقت چهره او حالتی دارد در میان عبوس، سردرگم و مأیوس بودن؛ درست مانند مادرهای خانه‌دار آگهی‌های تلویزیونی که با اتاق به هم ریخته فرزندشان مواجه می‌شوند. وارن، سناتور ماساچوست در جواب به این سوال من که پرسیدم چه می‌شود اگر دموکرات‌ها در انتخابات مقدماتی به پیروی از پیشتازی وی و مباحث اقتصادی مطرح‌شده توسط او در کمپین انتخاباتی سال ۲۰۲۰ تمایلی نشان ندهند، گفت: «نمیدانم چطور کسی نمی‌تواند درباره اقتصاد و فساد صحبت کند و تشخیص دهد که مشکل امروز آمریکا چیست. اصلا نمی‌فهمم چطور نمی‌توانند این کار را بکنند».

به گزارش انتخاب؛ در ادامه این مطلب آمده است: پس از پایان مرحله عکس یادگاری گرفتن در پایان دیدار یک ساعته با سیصد نفر از شهروندان، الیزابت وارن هنوز روی جایگاه سخنرانی ایستاده بود. این رویداد در رستورانی محلی در نیوهمپشایر رخ داد. ساکنین در در شبی سرد به آنجا آمده و مشغول پذیرایی از خود بودند. وارن سخنرانی سه قسمتی خود را به تغییر در واشنگتن، اقتصاد و قواعد سیاست اختصاص داد و تاکید کرد منظورش یک تحول واقعی و بزرگ است.

برخی کاندیداها هنوز آغاز فعالیت انتخاباتی را زود می‌دانند و برخی نیز هنوز آمادگی لازم را در خود نمی‌بینند اما الیزابت وارن در این میان، از ابتدای سال نو، تشکیل کمیته تبلیغاتی خود را اعلام کرد. برخی می‌گویند زمان‌بندی او بسیار مضحک بوده چراکه بسیاری از مردم یا در تعطیلات بودند یا در خواب. اما اکنون دموکرات‌ها تازه خود را آماده ورود به عرصه انتخابات میکنند و در نتیجه ورود زودهنگام، وارن دو هفته فرصت دارد که آینده پیش روی دموکرات‌ها را تعریف کند. او می‌گوید: «اگر ما دموکرات‌ها قصد پیروزی و ایجاد تحول واقعی داشته باشیم، باید یک جنبش ریشه‌ای را آغاز کنیم. این اتفاق تنها با کمک لابی‌های بانفوذ و میلیاردرهای متکی به خود اتفاق نمی‌افتد. این وقتی اتفاق می‌افتد که کمک تک‌تک افراد در سرتاسر کشور حتی با کمکهای ناچیز ده دلاری را داشته باشیم». معلوم است که این، همان نوع کمپین تبلیغاتی است که وارن به دنبال آن است.

پیش از سفر کیرستن ژیلیبراند به آیوا، تنها رقیبی که نظرها را به خود جلب کرده بود، کامالا هریس بود که به تازگی اقدام به انتشار کتاب زندگینامه خود کرده است. جولیان کاسترو نیز هفته پیش آمادگی خود را اعلام کرد و جان دلانی نیز استارت کمپین خود را زده اما هیچ کدام تا حالا سروصدای زیادی به پا نکرده‌اند. اما برای وارن این دو هفته فرصتی خوبی برای جلب توجه عمومی و گردآوردن مردمی بود که احتمالا از هر کاندیدای دیگری نیز در این زمان استقبال می‌کردند. در حالی که سایر رقبای او مشغول برنامه‌ریزی برای کمپین خود هنگام صرف ناهار بودند، او عملا وارد عرصه رقابت شد و حتی نخستین کاندیدایی بود که مصاحبه تلویزیونی نیز انجام داد. وارن امید دارد که این گام‌های زودهنگام پیش از برگزاری کنگره دموکرات‌ها برای انتخاب نامزد نهایی موثر باشند چرا که او نخستین کاندیدایی است که به پرسش‌ها و چالش‌های مردم و رسانه‌ها پاسخ می‌دهد.

ترامپ نیز با انتشار دو توییت، ورود او به کارزار انتخاباتی را خوشآمد گفت. او در این دو توییت به ریشه های بومی او طعنه زد و کنایه‌ای نژادپرستانه به او نسبت داد. اما وارن از واکنش متقابل به این اقدام ترامپ خودداری کرد. او در نیوهمپشایر در پاسخ به یکی از هوادارانش که از بی‌اعتنایی وارن به این توهین درمانده شده بود، می‌گوید: «من نمی‌توانم مانع توهین‌های مکرر و نژادپرستانه ترامپ در فضای مجازی شوم اما می‌توانم در مورد نحوه زندگی خودم تصمیم بگیرم.»

وارن در تمام این سال‌ها، تجربه خوبی در برخورد با رسانه‌ها پیدا کرده است. در روزی که نخستین بار ویدیوی اعلام آمادگی او برای شرکت در رقابت انتخاباتی منتشر شد، وارن تنها چند دقیقه را صرف پاسخ به خبرنگارانی کرد که جلوی منزلش جمع شده بودند اما همین قدر هم برای رسانه‌هایی که از نحوه تعامل ترامپ با خود سرخورده بودند، کافی و مطلوب بود.

در ستاد تبلیغاتی او نیز شوق فراوان و امیدوارانه ای دیده می‌شود. مهارت و تجربه وارن در انتخاب اعضای ستاد تبلیغاتی باعث شده تحلیلگران بدبین نیز تحت تأثیر عملکرد او قرار بگیرند.

این انرژی در میزان حمایت مالی مردمی از کمپین او نیز تبلور یافته است. ۵۰ درصد از کسانی که به کمپین او کمک مالی کرده‌اند، پیشتر سابقه کمک به او در انتخابات کنگره را نداشته‌اند. اعضای ستاد تبلیغات اینترنتی او که تاکنون بزرگترین ستاد میان سایر رقبا تلقی می‌شود، فرصت خوبی داشتند که دغدغه‌های حامیان مالی جدید را با حامیان پیشین مقایسه کنند. البته وسعت این تماس‌ها هنوز افشا نشده و ستاد وارن اعلام نکرده که از آغاز سال جدید، این میزان چقدر ارتقا یافته است.

وارن در پاسخ به اقبال مردمی، به طور جدی به حوزه گسترده‌ای از مسایل، مانند نگرانی‌های اقلیمی تا سلامت مردم و اجاره‌بهای منازل پرداخته است. در اجتماع نیوهمپشایر، مرد دیگری از او پرسید که با وضعیت رقابت گسترده‌ای که پیش‌بینی می‌شود، شانس پیروزی خود را چقدر می‌بیند؟ او در پاسخ گفت: «دوست داشتم بگویم که راهبردی که در پیش گرفته‌ام حتما جواب خواهد داد اما نمی‌توانم». در انتهای نشست نیز او حین حضور کوتاه خود میان خبرنگاران گفت: «دلیل حضور من در این رقابت این است که تمام چیزهایی که در طول زندگی‌ام برایشان جنگیده‌ام، در زمان حاضر به چالش کشیده شده و تنها کاری که می‌توانم بکنم این است که مسیر درستی در مبارزه انتخاب کنم. دلیل دیگری برای شرکت در این رقابت ندارم. این محور رویدادهایی است که در آمریکا در حال رخ دادن است».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید