نماینده سازمان همکاری‌های بین‌المللی آلمان:

چالش‌های محیط زیستی با همکاری کشورها حل می‌شود

    کد خبر :473895

نماینده سازمان همکاری های بین‌المللی آلمان (GIZ) با اشاره به این که تغییرات آب و هوایی شامل همه کشورها می‌شود، گفت‌: همکاری کشورهای مختلف دنیا می‌تواند چالش‌های محیط زیستی را از بین ببرد اما هر کشوری باید به‌طور جداگانه به وظایف خود در حوزه محیط زیست عمل کند.

مارسل نیکمن در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت‌: اقتصاد سبز و توسعه پایدار امروز برای همه افراد آشنا است چون بسیاری از کشورها از آن استفاده‌های زیادی می‌کنند.

وی ادامه‌ داد: همان طور که همه متوجه اثرات منفی تغییرات آب و هوایی هستیم، در برقراری ارتباط موثر بین اقتصاد و محیط زیست برای نسل آینده نیز باید برنامه‌ریزی کنیم چون این موضوع بسیار مهمی است.

نماینده سازمان همکاری‌های بین‌المللی آلمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: سال گذشته تمام روستاهای کالیفرنیا به دلیل آتش سوزی جنگل از بین رفتند، همچنین آلمان تابستان بسیار گرمی را تجربه کرد و جنگل‌های این کشور بسیار تحت تاثیر گرما قرار گرفت.

به گفته نیکمن با گرم‌تر شدن کره زمین بخش‌های مختلف دنیا از جمله آلمان تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی گرفته‌اند. ایران نیز از تغییرات آب و هوایی تاثیر می‌گیرد که بروز توفان‌های شن از جمله پیامدهای تغییر آب و هوا در ایران است. دانشمندان معتقد هستند که این تاثیرات آغاز تغییر یک اقلیم بزرگ است.

نماینده سازمان همکاری‌های بین‌المللی آلمان در ادامه‌ اظهار کرد: محافظت از محیط زیست همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دولت آلمان اعتقاد دارد چالش‌های محیط زیست با همکاری کشورها از بین می‌رود. با این حال هر کشوری باید سهم خود را برای نجات محیط زیست انجام دهد.

نیکمن خاطرنشان کرد: در آلمان بعد از یک دوره از یک جامعه پیشرفته به یک جامعه محیط زیست رسیدیم. از فناوری‌های قدیمی به سمت فناوری نو و دوستدار محیط زیست حرکت کردیم و به این نتیجه‌ رسیدیم که باید حرکت به سمت توسعه پایدار را مدنظر قرار دهیم تا محیط زیست و جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

نیکمن در ادامه گفت‌: محیط زیست و توسعه پایدار دو موضوع همگام هستند و باید در کنار یکدیگر حرکت کنند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، وی ادامه‌ داد: ایران خود را با اهداف بلند مدت پروتکل مونترال هماهنگ کرده و در این راستا بر حسب منابع مخرب لایه ازن متمرکز شده است و این کار را با انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام می‌دهد.

نماینده سازمان همکاری های بین‌المللی آلمان در ادامه گفت‌: در دو پروژه‌ با ایران همکاری می‌کنیم، یکی مدیریت مواد مخرب لایه ازن و دیگری مشارکت جهانی برای حفاظت از محیط زیست و تغییرات آب و هوایی است که با تمرکز در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای پیگیری می‌شود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مریم جوان‌شهرکی – نماینده سازمان صنعتی ملل متحد (UNIDO) – در در بیستمین همایش ملی صنعت و خدمات سبز اظهارکرد: این روزها برای بیشتر کشورها از جمله ایران شرایط سخت و چالش برانگیز شده است زیرا صنایع با افزایش قیمت‌ها مواجه هستند.

وی ادامه‌ داد: بر این اساس باید ظرفیت خود را همگام با بهره‌وری، افزایش دهیم زیرا آشفتگی‌های اقتصادی می‌تواند عوارضی جبران ناپذیر برای محیط زیست داشته باشد.

نماینده سازمان صنعتی ملل متحد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مصرف بالای انرژی در دنیا گفت‌: این روش علاوه بر این منابع را از بین می‌برد، منجر به آلودگی زیست محیطی نیز می‌شود که در بسیاری از این موارد این آلودگی‌ها جبران ناپذیر است.

جوان‌شهرکی در ادامه‌ اظهار کرد: در ایران به علت مصرف بی‌رویه منابع و پایین بودن قیمت انرژی ضروری است که الگوی مصرف بازبینی شود.

وی همچنین تاکید کرد: تجربه‌های نماینده سازمان صنعتی ملل متحد (UNIDO) نشان می‌دهد که می‌توان در اجرای پروژه‌ها مصرف انرژی را کنترل کرد. طی پروژه‌ای پنج ساله که در (UNIDO) انجام شده است، می‌توان سالانه پنج هزار بشکه نفت را ذخیره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید