توهم رقابت چری آریزو ۶ با خودروهای ژاپنی و کره ای!

  • خودرو
  • سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ۱۴:۰۲
    کد خبر :473866

چری آریزو ۶ که در بازار چین حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد قیمت بیشتر را نسبت به آریزو ۵ تجربه می کند، گویا قرار است در بازار ایران بهایی بیش از ۵۰ درصد اختلاف را از برادر کوچکتر خود داشته باشد.

چری آریزو ۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ به بازار جهانی با نام GX معرفی شد. این خودرو قرار بود که به عنوان نمونه ی مجهزتر از آریزو ۵ با طراحی بهتر به بازارهای هدف ورود پیدا کند. حال با آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد هستیم که مدیران خودرو تولید آریزو ۶ را در ایران آغاز کرده و به احتمال زیاد در هفته های جاری پیش فروش آن را آغاز می نماید. نکته ی قابل توجه این است که رفتار مدیران خودرو برای قیمت گذاری این سدان چینی متفاوت از سیاست های مدیران چینی چری بوده و گویا قرار است به جای اختلاف جزئی قیمتی با چری آریزو ۵، آریزو ۶ بیش از ۸۰ میلیون تومان اختلاف بها را با نسخه ی ارزانتر خود تجربه کند!

اما چرا چری آریزو ۶ در بازار ایران نباید قواعد رقابت چری در سایر بازارها را رعایت کند و به جای اختلاف ۱۰ تا ۱۲ درصدی با چری آریزو ۵، فاصله ای حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد را در این بازار انتخاب کرده است؟

سیاست مدیران خودرو همیشه به سمت این بوده که به جای عرضه ی محصول با قیمت واقعی و ورود به بازارهای رقابتی هم سطح محصول خود، با قیمت گذاری بیشتر محصولاتش آن ها رقیب خودروهای کره ای و ژاپنی معرفی کند. اگر به سابقه ی محصولات این شرکت نگاه کنید، همیشه یک پله بالاتر از رقبای چینی خود قیمت گذاری شده اند که در اکثر مواقع هم توانسته اند معرفی متفاوتی از چری چینی را برای مشتریان ایرانی داشته باشند.

به گزارش اسب بخار، حال شنیده ها حاکی از آن است که چری آریزو ۶ به جای رقابت با خودروهای غیر چینی چون کیا سراتو آپشنال و هیوندای اکسنت، رقابت با هیوندای النترا و کیا سراتو وارداتی را انتخاب کرده است و برای همین می خواهد قیمتی نزدیک به آن ها داشته باشد. در صورت انتخاب قیمت فراتر از ۲۸۰ میلیون تومان برای آریزو ۶، شاهد خواهیم بود که این سدان چینی تازه وارد رقیب مزدا ۳، میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۸، هیوندای النترا ۲۰۱۸ و کیا سراتو ۲۰۱۷ می شود.

اگر مدیران خودرو می توانست آریزو ۶ را با سنسورهای هم رنگ بدنه و رادار نقطه کور تولید کند، حداقل می شد تا این خودرو را در بحث برخی از امکانات و دقت ساخت نزدیک به کره ای ها و ژاپنی های قدیمی دانست. اما وقتی چری آریزو ۶ داخلی را در کنار رقبای کره ای و ژاپنی می گذارید، می بینید که تنها به خاطر داشتن دوربین ۳۶۰ درجه نسبت به آن ها برتری دارد و حتی سیستم تهویه اتوماتیک در آن به کار نرفته است.

حال باید منتظر باشیم و ببینیم که کارشناسان مدیران خودرو و چری چه برتری هایی برای آریزو ۶ در نظر گرفته اند و چگونه می خواهند بازار خودروهای غیر چینی را به این سدان چینی اختصاص دهند؟

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید