کره شمالی یک پایگاه موشکی مخفی با قابلیت انجام حمله اتمی دارد

    کد خبر :473442

یک مرکز تحقیقاتی آمریکایی بامداد سه شنبه همزمان با اعلام دیدار احتمالی مجدد رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا در ماه فوریه، مدعی شد که کره شمالی دارای یک پایگاه مخفی موشکی است که توانایی انجام حملات اتمی دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی گزارشی منتشر کرده، حاکی از آن است، پایگاه موشکی «سینو ری» و «نودونگ» که در این سایت مستقر است با راهبرد هسته ای نظامی فرضی کره شمالی مطابقت دارد اما با این حال دارای قابلیت انجام حمله نخست اتمی است.
براساس این گزارش، مجتمع «سینو ری» که در فاصله 212 کیلومتری واقع در شمال منطقه خلع سلاح است، یک پایگاه به مساحت 18 کیلومتر مربع است و نقش مهمی در توسعه موشک های بالستیکی دارد که نه تنها می تواند به کره جنوبی و ژاپن برسد بلکه می تواند منطقه آمریکایی گوام واقع در غرب اقیانوس آرام را هدف قرار دهد.
این پایگاه همچنین شامل یک یگان نظامی مجهز به موشک های بالستیک میان بُرد «نودنوگ 1» است.
این گزارش می افزاید: تصاویر ماهواره ای که در تاریخ 27 دسامبر 2018 گرفته شده، یک ورودی پنهان در زیر زمین، مقر فرماندهی و تاسیساتی را نشان می دهد.
این گزارش درحالی منتشر می شود که ‘کیم یونگ چول’ نماینده ارشد کره شمالی و مشاور رهبر این کشور، هفته گذشته در واشنگتن با دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور ملاقات کرد.
به دنبال این سفر، ایالات متحده اعلام کرد دومین اجلاس سران ترامپ و رهبر کره شمالی، در اواخر ماه فوریه برگزار می شود اما تاریخ دقیق این نشست در جلسات کاری دو طرف در سوئد مشخص می شود.
ویتنام برای میزبانی این نشست اعلام آمادگی کرده است ظاهرا ترامپ علاقه مند به دیدار با کیم در شهر ‘دا نانگ’ است اما کیم، ‘هانوی’ پایتخت این کشور را ترجیح می دهد.
‘کانگ’ و ‘پمپئو’ در این تماس، سفر مقام رسمی کره شمالی به ایالات متحده را ‘موفق’ ارزیابی کردند و موافقت نمودند دو طرف برای برگزاری نشست دوم پیونگ یانگ – واشنگتن همکاری کنند تا این امر منجر به اجرای توافقنامه قبلی دو کشور در سنگاپور شود.
نخستین دیدار ترامپ و اون در ماه ژوئن سال 2018 (خرداد امسال) در سنگاپور انجام شد که در آن بر خلع سلاح هسته ای از شبه جزیره کره تاکید داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید