قاتل خاموش بار دیگر قربانی گرفت

  • حوادث
  • یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۲۸
    کد خبر :471786

سخنگوی سازمان آتش نشانی از حادثه گاز گرفتگی در یک واحد ۱۰متری و فوت یکی از ساکنان این محل خبر داد.

سید جلال ملکی در این باره گفت: ساعت ۲۲:۲۳ شب گذشته یک مورد حادثه گازگرفتگی در محله شهران، خیابان طوفانی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که در پی آن بلافاصله ایستگاه ۷۴ به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشخص شد محل حادثه یک مجتمع مسکونی ۵ طبقه و ۲۰ واحدی است که در طبقه منفی یک آن یک موتورخانه و دقیقا در جنب موتورخانه یک اتاق کوچک ۱۰،۱۲متری نیز وجود دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی افزود: خوشبختانه پیش از رسیدن آتش نشانان همسایه‌ها از نشت گاز در این محل آگاه شده و در را باز کرده بودند، همچنین سه نفری که در این اتاق حضور داشتند نیز توسط همسایه‌ها خارج شده بودند.
وی با اشاره به اینکه سه نفر ساکن در این اتاق یک آقای ۳۸ساله و دو خانم ۲۸ و ۱۴ ساله بودند،‌ گفت: با حضور عوامل اورژانس و انجام بررسی‌های لازم مشخص شد که مرد جوان جان خود را از دست داده و دو خانم دیگر دچار مسمومیت شدند.
ملکی درباره علت وقوع این حادثه نیز ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که دودکش‌های موتورخانه نقص داشته و همین امر باعث انتشار شدید گاز خطرناک مونوکسید کربن شده بود، در ادامه نیز حجم زیادی از این گاز به داخل این اتاق که در مجاورت موتورخانه قرار داشت نفوذ کرده بود و علت اصلی مرد ۳۸ ساله نیز بعد از انجام بررسی‌های لازم توسط عوامل پزشکی قانونی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از شهروندان گرامی تقاضا می‌کنم دقت داشته باشند در منازلی که موتورخانه و شوفاژ دارند نیز خطر گازگرفتگی وجود دارد. البته درست است که خطر تولید گاز در این واحدها کم است اما با این حال خطر گازگرفتگی وجود دارد. همچنین اگر سرویس‌های نگه داری در موتورخانه به موقع انجام نشود، ممکن است به علت نواقص احتمالی گاز موتورخانه به واحدهای کناری و حتی طبقات بالایی هم نفوذ کند. بنابراین باید در زمان‌های مشخص موتورخانه و مسیر خروج آلاینده‌ها تحت بررسی قرار بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید