خداحافظی کارگردان «داستان اسباب بازی ۳» با دنیای انیمیشن

    کد خبر :471302

کارگردان انیمیشن‌های معروفی چون «داستان اسباب بازی ۳» و «کوکو» فعلاً از دنیای هنر خداحافظی کرده است.

که در سال ۱۹۹۴ به عنوان کمک تدوینگر و تدوینگر فعالیت خود را در شرکت پیکسار شروع کرده بود و در سال ۱۹۹۵ نیز به عنوان کمک کارگردان انیمیشن‌های شناخته شده‌ای همچون «داستان اسباب بازی ۲» و «کارخانه هیولاها» در این مجموعه کار کرد، بعد از ۲۵ سال همکاری و کسب موفقیت‌های گوناگون از این شرکت جدا شد.

آنکریچ با کارگردانی انیمیشن «داستان اسباب بازی ۳» اولین کارگردان در شرکت «پیکسار» شد که محصولش بیش از یک میلیارد دلار فروش کرده است. این اثر جایزه بهترین انیمیشن را در سال ۲۰۱۱ دریافت کرد. آخرین اثر انکریچ نیر در سال ۲۰۱۷ با انیمیشن «کوکو» بود که ۸۰۷ میلیون دلار فروش داشت و جایزه بهترین انیمیشن اسکار را در سال ۲۰۱۸ از آن خود کرد.

رئیس شرکت پیسکار نیز در مورد جدایی این کارگردان گفت: «او تأثیرات بسیار زیادی بر دنیای انیمیشن گذاشت و ما از او به خاطر ایده‌هایی که استفاده کرد و استعداد‌هایی که به انیمیشن هایش آورد تشکر می کنیم؛ او بخشی از خانواده دیزنی و پیکسار می ماند و ما دلتنگ او خواهیم شد.»

این شرکت در نبود آنکریچ کارگردانی «داستان اسباب بازی ۴» را به جاش کولی سپرده است.

آنکریچ به همکارانش در شرکت پیسکار اعلام کرده است که با این جدایی قصد ندارد در شرکت دیگری فیلمسازی کند و هیچ برنامه‌ای برای این کار ندارد، او فقط می خواهد وقت بیشتری را با خانواده خود بگذراند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید