برنامه سازمان غذا و دارو برای حمایت از فراورده‌های آرایشی و بهداشتی تولید داخل

    کد خبر :471254

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از برنامه ویژه این اداره کل به منظور حمایت از تولید داخل و مقابله با کالای قاچاق خبر داد.

عبدلعظیم بهفر با اشاره به برنامه اداره فراورده‌های آرایشی و بهداشتی برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی، اظهار کرد: این برنامه به منظور صیانت از سلامت مردم؛ با همکاری معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف مقابله با عرضه و فروش کالاهای قاچاق در سطح بازار اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه و برنامه های آموزشی و فرهنگی، مضرات و خطرات خرید و استفاده از کالاهای قاچاق و تقلبی را یاد آور می‌شود تا مردم ضمن آگاهی از مخاطرات آن، به کاهش حجم تقاضای قاچاق منجر شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، بهفر با تاکید بر اینکه کاهش قاچاق کالاهای آرایشی و بهداشتی بدون مشارکت عمومی مردم امکان پذیر نیست، عنوان کرد: در حال برنامه ریزی‌های گسترده‌ای برای جذب حداکثری مشارکت مردم در این راستا هستیم.

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی علاوه بر جلب همکاری عموم مردم در این برنامه ویژه، در نظر داریم تا از ظرفیت‌های مناسب انجمن‌های صنفی تولید و واردات نیز بهره‌مند شویم. عقیده داریم قاچاق کالاهای آرایشی علاوه بر آسیب رساندن به تولید ملی و لطمه زدن به اقتصاد واردکنندگان قانونی، تهدیدی برای سلامت مردم محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند برای جلوگیری از خطرات و آسیب‌های احتمالی کالاهای قاچاق و تقلبی این محصولات را تنها از داروخانه و فروشگاه‌های معتبر خریداری و اصالت کالای خریداری‌شده را از سامانه TTAC استعلام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید