حفر چاه، جان جوان 18 ساله افغانستانی را گرفت

  • حوادث
  • شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵
    کد خبر :471116

سخنگوی آتش نشانی شهر تهران از فوت یک جوان 18 ساله افغانستانی حین حفر چاه در منطقه شهرک غرب خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه روز گذشته ساعت 15:42 یک سانحه گرفتار شدن داخل چاه در شهرک غرب بلوار دریا به سامانه آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شده است، گفت: بعد از این حادثه دو ایستگاه به محل اعزام می‌شوند. محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه بود که مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کرد و هنوز به مرحله بهره‌برداری و کاربری نرسیده بود.

وی اظهار کرد: در رمپ طبقه منفی یک و در کنار رمپ، اتاقک کوچک حدودا 6 متری وجود داشت و داخل آن یک چاه به عمق 7 تا 8 متر حفر شده و کارگران داخل آن مشغول کار بودند. بخش زیادی از دیواره این چاه یکباره تخریب شده و کارگری که در انتهای چاه مشغول کار بود، زیر مقدار زیادی خاک مدفون می‌شود.

سخنگوی آتش نشانی شهر تهران تصریح کرد: زمانیکه آتش نشانان به محل حادثه رسیدند، حدود 6 متر خاک روی این فرد ریخته شده بود و با توجه به اینکه خاک این بخش بسیار لغزنده و سست بود، حتی مقابل چشم آتش نشانان نیز ریزش می‌کرد. آتش نشانان عملیات مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی دیواره‌ها را آغاز کردند و بعد از مدتی آواربرداری موفق شدند به بخشی از بدن این کارگر که یک مرد جوان 18 ساله افغانستانی بود، برسند.

ملکی افزود: بلافاصله با دستگاه‌هایی که به همین منظور در اختیار آتش نشانان است هوارسانی به این فرد آغاز شد و مجددا عملیات آواربرداری در آن شرایط حساس ادامه پیدا کرد. بعد از عملیات، این فرد از محل خارج شده و تحویل عوامل اورژانس داده شد، اما مشخص شد در همان لحظات اولیه این فرد به دلیل آوار شدن حجم زیاد خاک جان خودش را از دست داده است.

وی با بیان اینکه سپس محل حادثه ایمن‌سازی شد و آتش‌نشانان محل را تحویل عوامل انتظامی و مالکان دادند، گفت: از عزیزانی که قصد دارند چاهی را حفر کنند یا هر کاری را از جمله عمیق‌تر کردن، لایروبی، خارج کردن یا نصب کردن تجهیزات برقی روی چاه و … انجام دهند، حتما از افرادی که تخصص دارند و مقنی هستند استفاده کنند تا تجربه لازم را داشته باشند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان بررسی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید