احتمال ریزش بهمن در جاده‌های کوهستانی البرز

    کد خبر :469776

مدیرکل هواشناسی البرز از ورود سامانه سرد و بارشی به استان از ظهر فردا پنجشنبه 27 دی ماه خبر داد.

منصور رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی، از ورود سامانه سرد و بارشی به منطقه البرز مرکزی از ظهر فردا (27 دی) خبر می‌دهد. بر این اساس از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه، شاهد بارش باران به تدریج بارش برف ممتد در ارتفاعات و مناطق شهری استان هستیم.

وی افزود: این سامانه در انتهای فعالیت خود با وزش باد شدید و کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای کمینه همراه خواهد بود. تا اواخر امروز غبار محلی و افزایش آلاینده ها کیفیت هوای شهرهای استان را در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌دهد.

رحمانیان بیان کرد: با توجه به مقادیر بارش‌ها، اختلال تردد در معابر شهری و ریزش سنگ و بهمن در جاده‌های کوهستانی استان مورد انتظار است. بنابراین از همشهریان و مسافرینی که قصد تردد در مناطق یاد شده را دارند، انتظار می‌رود به زنجیر چرخ و تجهیزات لازم مجهز باشند.

رییس پلیس‌راه البرز، محدودیت‌های ترافیکی محور کرج – چالوس در روزهای پایانی هفته را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رضا گودرزی با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترافیکی برای تأمین ایمنی مسافران، نظم و امنیت در جاده و تخلیه بار ترافیکی اجرا می‌شود، گفت: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه) تا ساعت شش بامداد روز شنبه بیست و نهم دی‌ماه از محور کرج – چالوس و بالعکس ممنوع است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس ممنوع است، گفت: تردد انواع خودرو از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه بیست و هشتم دی‌ماه از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان اضافه کرد: با اعلام مأموران پلیس‌راه مستقر در محور کرج – چالوس تردد انواع خودرو از ساعت ۱۷ تا ۲۴ روز جمعه بیست و هشتم دی‌ماه از مرزن‌آباد به سمت کرج به‌صورت یک‌طرفه می‌شود.

سرهنگ گودرزی به رانندگان توصیه کرد پیش از ورود به محور کوهستانی و برف‌گیر چالوس و طالقان از وضعیت جوی اطلاع کسب کنند.

وی همچنین از رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه محورهای کوهستانی رادارند خواست با رعایت سرعت مطمئنه از بروز حادثه جلوگیری کنند و زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند. ً

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید