رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران عنوان کرد

زمان ثبت نام طرح ترافیک پس از تعیین تکلیف طرح زوج و فرد

    کد خبر :469742

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه چند ماه مانده به پایان سال روند ثبت نام طرح ترافیک آغاز می‌شود، گفت: امسال ثبت نام طرح ترافیک پس از تعیین تکلیف طرح زوج و فرد خواهد بود.

محمد علیخانی در حاشیه جلسه فوق العاده امروز بعدازظهر شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف طرح زوج و فرد برای سال آینده گفت: معمولا اجرای طرح زوج و فرد هنگامی اتفاق می‌افتد که در شرایط بحرانی آلودگی هوا قرار گرفته‌ایم. اگر طرح زوج و فرد به یک طرح دائمی در تهران تبدیل شود قطعا پاسخگو نخواهد بود و شکست می‌خورد. چرا که مردم راه‌های دور زدن این طرح را پیدا خواهند کرد و برای مثال با خرید دو ماشین با دو پلاک متفاوت در این طرح تردد خواهند کرد.

وی افزود: در سایر کشورها نیز که با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند اجرای دائم چنین طرحی شکست خورده و تنها در مواقع اضطرار جوابگو است. اتصال طرح زوج و فرد به طرح ترافیک باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد و تصمیم گیری نهایی اتخاذ شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: هر تصمیمی که برای محدوده طرح ترافیک به تصویب رسیده برای همین محدوده است و نمی‌توان طرح زوج و فرد را به آن متصل کرد. علاوه بر این معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز اعلام می‌کند که باید از طرح زوج و فرد عوارض اخذ شود که این موضوع غیرقانونی است و باید در کمترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: شورای ترافیک تهران می‌تواند در خصوص محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد تصمیم لازم را اتخاذ کند، ولی شورای شهر در تعیین محدوده‌ها و ساعات نقشی ندارد. در حال حاضر در شورای ترافیک نیز به این نتیجه رسیده‌اند که دائمی شدن محدوده طرح زوج و فرد اشتباه است. افرادی که خودروهای با پلاک زوج و یا فرد دارند در روزهای مشخص می‌توانند وارد این محدوده شوند و افرادی که دارای طرح ترافیک هستند می‌توانند وارد طرح شوند و هزینه مجددی را برای ورود به طرح ترافیک پرداخت نمی‌کنند. افرادی که دارای طرح ترافیک هستند باید از محدوده زوج و فرد عبور کنند تا به محدوده طرح ترافیک برسند. قطعا برای عبور از محدوده زوج و فرد نمی‌توان پرواز کرد.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص زمان طرح ترافیک برای سال آینده نیز گفت: معمولا چند ماه مانده به پایان سال برای مثال در بهمن ماه نحوه ثبت نام طرح ترافیک مشخص می‌شود و احتمالا برای امسال منتظر تعیین تکلیف محدوده زوج و فرد هستند. در صورتیکه طرح زوج و فرد تصویب شود قطعا در سهمیه‌های طرح ترافیک نیز تجدید نظر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید