شهرداری خانه نیما را تا آخر سال می‌خرد

    کد خبر :469694

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری به دنبال تأمین اعتبار است، گفت: امیدواریم تا پایان سال خانه نیما را خریداری کنیم و آن را تبدیل به خانه موزه و یا پاتوق فرهنگی کنیم.

حسن خلیل‌آبادی رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن تاریخی زیادی در محدوده بازار تهران داریم، گفت: باید به این ساختمان‌ها از دو بُعد میراث و ایمنی نگاه کنیم بیشتر مالکان این بناها علاقه‌مند نیستند که بنای خود را حفظ کنند چرا که برایشان اقتصادی نیست. باید شرایطی فراهم کنیم که این ملک‌ها برای مالکان اقتصادی باشد و کمتر به فکر تخریب و نوسازی این بناهای تاریخی باشند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بسیار بر روی این بناهای تاریخی حساس شده است، گفت: به هیچ عنوان مجوز تخریب و نوسازی به این بناهای تاریخی داده نمی‌شود ولی مالکان این بناها به شکل‌های مختلف ساختمان را تخریب می‌کنند تا بتوانند مجوزهای لازم را اخذ کنند.

خلیل‌آبادی اضافه کرد: برخی از این ساختمان‌ها 80 سال پیش ساخته شدند و از نظر ایمنی ضعیف هستند باید با کمک شهرداری و مالکان ایمن‌سازی لازم صورت گیرد.

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص خرید خانه نیما، گفت: به دنبال تأمین اعتبارات هستیم تا بتوانیم این بنا را خریداری کنیم از شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران خواسته‌ایم که بودجه خرید این خانه را فراهم کند.

به گفته خلیل‌آبادی، امیدواریم که امسال بتوانیم خانه نیما را خریداری کنیم و بعد از بازسازی آن را تبدیل به خانه موزه و یا پاتوق فرهنگی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید