شکوهی: موسیقی ما فست فودی شده است

    کد خبر :467941

شهرام شکوهی می گوید: موسیقی ما کمی فست فودی شده است. درست همان طور که من باید با فرزند 10 ساله خودم درباره دوست داشتن فلان غذای فست فودی، سروکله بزنم، هم اکنون قشر جوان این مدل موسیقی ها را می پسندد و این که چه نوع سیاست گذاری یا چه اشتباهی باعث شده تا موسیقی به این سمت و سو گرایش پیدا کند، سوال دیگری است و کسی نمی تواند به آسانی پاسخی برای آن پیدا کند.

در این سال ها و در فضایی که حول این هنر شکل گرفته، هنرمندان زیادی به عرصه موسیقی کشور معرفی شدند؛ شماری پرشور و پرشتاب، چندصباحی درخشیدند و فروغ شان افول کرد و گروهی نیز به اتکای اصالت هایی که بدان پایبند بودند یا استعداد و شاخصه های متفاوت و خاص شان در این حوزه ماناتر شدند.

شهرام شکوهی 47 ساله در گروه دوم می گنجد. او خیلی زود در میان دوستداران این هنر، صاحب نام شد و در این سال ها نیز توانست محبوبیت اش را در میان موج های نو و فازهای تازه محفوظ بدارد. حتی کسالت اخیر او، بسیاری از طرفدارانش را نگرانِ یک خداحافظی زودهنگام کرد.

شکوهی بر این باور است که به موسیقی نباید به چشم شغل نگاه کرد و اگر به این شاخه از هنر به چشم درآمدزایی نگاه کنیم، نتیجه اش فراگیر شدن شکلی از آثار موسیقایی سال های اخیر می شود که مثل یک موج، در برهه ای اوج می گیرند و بعد به فراموشی سپرده می شوند.وی بیان می کند: کمتر کسی رغبتی به گوش دادن این جنس آثار دارد. وقتی بخواهیم به موسیقی صرفا از دید پر کردن سالن های کنسرت توجه کنیم و هدفمان همین باشد، بعد از یکی دو سال این موسیقی از یادها می رود در حالی که من باور دارم اثری خوب است که اگر 10 سال دیگر آن را گوش دادی همان لذت اولیه را ببری و آن ملودی، به اصطلاح حرفی برای گفتن داشته باشد.

نوک تیز انتقادات به سمت موسیقی پاپ است

این خواننده نقدی جدی بر عرصه موسیقی حاکم در کشور دارد و در بیان آن می گوید: تعارف که نداریم؛ موسیقی در ایران مثل بچه سرراهی است. به خصوص موسیقی پاپ بین هفت هنر از همه مظلوم تر است و نوک تیز انتقادات به سمت این نوع موسیقی است و در اصل ماجرا تمام بار مالی و رضایت مخاطب هم به عهده همین شاخه از موسیقی است. موسیقی ما کمی فست فودی شده است. درست همان طور که من باید با فرزند 10 ساله خودم درباره دوست داشتن فلان غذای فست فودی، سروکله بزنم، هم اکنون قشر جوان این مدل موسیقی ها را می پسندد و این که چه نوع سیاست گذاری یا چه اشتباهی باعث شده تا موسیقی به این سمت و سو گرایش پیدا کند، سوال دیگری است و کسی نمی تواند به آسانی پاسخی برای آن پیدا کند.

شکوهی تاکید می کند: این نوع موسیقی مورد پسند عموم قرار گرفته و این که چند سال بعد همین موسیقی گوش شنوا داشته باشد یا نه داستان دیگری است. من ترجیح می دهم موزیکی تحویل جامعه بدهم که در سال های بعد مورد تمسخر کسی قرار نگیرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید