آمار فروش پورشه در سال ۲۰۱۸ منتشر شد

  • خودرو
  • یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۰۹
    کد خبر :467379

در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان پرفروش‌ترین سال در تاریخ شرکت پورشه، بزرگ‌ترین بازار محصولات این شرکت آلمانی چین عنوان گرفت. فروش پورشه در اروپا کاهش داشته است.

در اولین هفته‌ی کاری سال ۲۰۱۹، شرکت‌های خودروسازی بزرگ و کوچک آمار فروش سال ۲۰۱۸ را منتشر کردند. پس از مرسدس بنز و بی‌ام‌و، حالا نوبت بنچمارک خودروهای اسپرت، پورشه رسیده است.

سال گذشته میلادی، پورشه بیشترین فروش تاریخ خود را تجربه کرد؛ این برند واقع در اشتوتگارت، ۲۵۶ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودرو در سطح جهان عرضه کرده است. رشد فروش ۴ درصدی پورشه در مقایسه با سال ۲۰۱۷، باوجود کاهش فروش محصولات در سه‌ماهه آخر سال به‌دلیل قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت WLTP اروپا ممکن شده است. قوانین WLTP بر تولید تمام خودروهای اروپایی تأثیر گذاشت، اما پورشه مجبور شد که تولید مدل‌های دیزل را کاملاً متوقف کند.

همان‌طور که بسیاری از کارشناس‌های دنیای خودرو انتظار داشتند، سهم بالایی از فروش محصولات پورشه متوجه مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور است. پرفروش‌ترین خودروی پورشه در سال ۲۰۱۸ با فروش ۸۶ هزار و ۳۱ دستگاه، مدل لوکس ماکان (Macan) بوده است؛ در مقام بعدی با فروش ۷۱ هزار و ۴۵۸ دستگاه، پورشه کاین (Cayenne) قرار می‌گیرد. از طرفی، بیشترین رشد فروش مربوط‌به سدان پانامرا (Panamera) با ۳۸ درصد خواهد بود؛ این مدل همچنان با رشد بالا همراه بوده و در سال گذشته میلادی، ۳۸ هزار و ۴۴۳ دستگاه فروخته است.

رشد فروش مدل‌های دیگر پورشه در مقایسه با سال ۲۰۱۷ شامل نسل سوم کاین و 911، به‌ترتیب ۱۲ و ۱۰ درصد بوده است. جالب این است که سال ۲۰۱۸ عرضه‌ی نسل جدید 911 تأیید شده بود، اما با این‌وجود، ۳۵ هزار و ۵۷۳ دستگاه از این مدل اصیل به‌فروش رفته است. با اینکه مانند سال ۲۰۱۷، کراس‌اور ماکان پرفروش‌ترین محصول پورشه بوده است، اما به‌دلیل عرضه‌ی مدل جدید و فیس‌لیفت آن در اواخر سال ۲۰۱۸، فروش آن ۱۱ درصد کاهش (در مقایسه با سال ۲۰۱۷) نشان می‌دهد. آخرین مدل‌ در سبد محصولات این برند لوکس و اسپرت، 718 در دو نسخه کیمن (کوپه) و باکستر (کروک)، با یک درصد کاهش فروش در مقایسه با سال ۲۰۱۷، در سال ۲۰۱۸ به فروش ۲۴ هزار و ۷۵۰ دستگاه رسیده است.

با ۸۰ هزار و ۱۰۸ دستگاه خودرو، بازار چین بزرگ‌ترین مشتری پورشه در سال ۲۰۱۸ شمرده می‌شود که در مقایسه با سال ۲۰۱۷، افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. دومین بازار مهم برای پورشه، ایالات متحده با خرید ۵۷ هزار و ۲۰۲ دستگاه و ۳ درصد افزایش فروش بوده است. آلمانی‌ها با خرید ۲۸ هزار و ۳۱۷ دستگاه پورشه، سومین متقاضی مهم محصولات این شرکت بوده‌اند. درمجموع، بیشترین کاهش فروش پورشه با ۴ درصد در اروپا بوده است؛ همان‌طور که ذکر شد، این مورد به‌دلیل توقف تولید کامل مدل‌های دیزل و اخلال در روند تولید مدل‌های بنزینی برای چندهفته به‌منظور سازگاری با قوانین جدید WLTP بوده است.

خلاصه‌ی فروش محصولات پورشه در نقاط مختلف جهان در سال ۲۰۱۸ به‌شرح زیر است.

فروش جهانی: ۲۵۶ هزار و ۲۵۵ دستگاه؛ افزایش ۴ درصدی
فروش در اروپا: ۷۷ هزار و ۲۱۶ دستگاه؛ کاهش ۴ درصدی
فروش در آلمان: ۲۷ هزار و ۵۴۱ دستگاه؛ کاهش ۳ درصدی
فروش در آمریکا: ۵۷ هزار و ۲۰۲ دستگاه؛ افزایش ۳ درصدی
فروش در آسیا-اقیانوسیه، آفریقا و خاورمیانه: ۱۰۸ هزار و ۵۷۸ دستگاه؛ افزایش ۱۰ درصدی
فروش در چین: ۸۰ هزار و ۱۰۸ دستگاه؛ افزایش ۱۲ درصدی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید