فرماندار شمیرانات:

مرکز فوریت‌های اجتماعی نسبت به تقسیم کار حوزه آسیب‌ها اقدام کند

    کد خبر :466359

فرماندار شهرستان شمیرانات با اشاره به اینکه مرکز فوریت‌های اجتماعی نتوانسته با فعالیت صحیح خود اهدافی چون تقسیم کار دستگاه‌های ذیربط در امر مقابله با آسیب‌های اجتماعی را محقق کند، افزود: مرکز فوریت‌های اجتماعی باید نسبت به تقسیم کار حوزه آسیب‌ها اقدام کند.

سیاوش شهریور در گفتگو با ایسنا، در تشریح روند مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: بی‌تردید مقابله با آسیب‌های اجتماعی کاری بین بخشی است و نیازمند همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های ذیربط است. قطعا تکدی‌گری جرم است و بهانه‌های ارتکاب به آن نیز جرم است.

وی افزود: اگر مرکز فوریت‌های آسیب‌های اجتماعی به درستی فعالیت می‌کرد و تقسیم کار دقیقی در این مرکز میان دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شد، امروز شاهد چنین مسائلی در سطح جامعه نبودیم. باید وظایف مشخص شود امروز در سطح شهر به بهانه‌های متفاوتی تکدی‌گری انجام می‌شود، در این میان اگر فردی بیمار و نیازمند و یا کودک باشد، باید بهزیستی نسبت به ساماندهی اقدام کند و اگر فرد متکدی حرفه‌ای باشد، باید دادستانی و نیروی انتظامی برخورد با وی را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه طرح مرکز فوریت‌های اجتماعی به درستی اجرایی نشد؛ کاری که ساعت‌ها و روزها برای مطالعات آن وقت گذاشته شد، اما نهایتا به طور کامل اجرا نشد.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌های اجرا شده در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد: باید حمایت ویژه‌ای برای اجرای طرح‌ها در راستای کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی شهرستان انجام شود تا شاهد تحقق گام‌های موثر در این حوزه باشیم.

فرماندار شهرستان شمیرانات در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه تنها راه رهایی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی رعایت اصل پرهیزگاری و تقوا در تمام سطوح جامعه است، افزود: حدود ۱۵ میلیون پرونده قضایی در دادگاه‌ها، وجود حدود ۳ میلیون نفر معتاد و آمار رو به فزونی طلاق، نشان دهنده گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است. آمار آسیب‌هایی نظیر اعتیاد، طلاق، خشونت و … در کشور بسیار نگران کننده و چشم‌گیر شده است و دولت در کنار روحانیت معزز و نخبگان سیاسی و فرهنگی مسئولیتی خطیر در جهت کاهش و کنترل این آسیب‌های اجتماعی دارند.

وی تاکید کرد: حدود ۶۰۰ میلیارد دلار حجم پول در گردش برای مبادلات عظیم مواد مخدر در دنیا است و مافیای مواد مخدر در جهان از قدرت فراوانی برخوردار است و این مافیای کثیف، جوانان کشور به عنوان نیروی فعال و سلحشور در جهت توسعه کشور و مبارزه با استعمارگران را هدف قرار داده است و متاسفانه مواد مخدر صنعتی جدید در عین سهولت در تولید ،مشکلات و آسیب‌های بسیار بیشتری به نسبت مواد مخدر سنتی به بدن وارد کرده و اعتیاد شدیدتری را برای مصرف کنندگان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: خانواده‌های شریف ایرانی باید این هشدار را جدی بگیرند که همه مردم جامعه بویژه جوانان در معرض آسیب‌هایی نظیر اعتیاد هستند و باید ضمن آگاه‌سازی جوانان از آسیب‌های این پدیده شوم، در جهت پیشگیری و کنترل پیشرفت اعتیاد در جامعه گام برداریم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید