رفع مشکل مسکن مددجویان از اولویت های کمیته امداد است

مدیرکل تامین مسکن و امورمهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه مسکن از الویت های اصلی نیازمندان است، گفت: رفع مشکل مسکن مددجویان در الویت برنامه های اجرای این نهاد انقلابی قرار دارد.

ابراهیم بازیان مسکن را یکی از ضروری ترین و اولویت دارترین نیازمددجویان دانست و افزود: رویکرد جدید کمیته امداد درحوزه مسکن نگاه مبتنی برتاثیرگذاری خدمت درسطح اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی خانواده های مددجو را به عنوان یک عامل توانمندساز در کنار حوزه اشتغال مورد توجه و رفع مشکل مسکن نیازمندان را در صدر امور اجرایی خود قرار داده است.
وی با بیان اینکه درسال 95 حوزه مسکن موظف شده است برنامه جامع تامین مسکن را تهیه کند که این برنامه در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود، افزود: ارتقای سکونت گاه های شهری، بهسازی و مقاوم‌سازی سکونتگاه‌های روستایی همواره مورد تاکید این نهاد است که امسال نیز پیگیری می‌شود.

** مناطق محروم در اولویت دریافت خدمات مسکن هستند
بازیان با بیان اینکه مناطق محروم و شهری با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر در اولویت دریافت خدمات مسکن هستند، ادامه داد: بهبود تدریجی مسکن مددجویان و خرید به جای تعمیر و بهسازی مسکن آنان در سیاست های جدید حوزه مسکن اشاره و همواره مورد تاکید این نهاد است.
مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی کمیته امداد رعایت الگوی ایرانی – اسلامی در اسکان سالمندان و خانواده محوری را ازمهم ترین نکات در سیاست های ابلاغی این نهاد دانست و افزود: اسکان مددجویان و افراد نیازمند وظیفه اصلی ما است، باید با کمک خیران و موسسات به سمت ارزان‌سازی و مناسب‌سازی مسکن حرکت کنیم.
وی درادامه به سیاست های جدید کمیته امداد برای خانه دارشدن مددجویان اشاره و مطرح کرد: سیاست جدید این نهاد برای تامین مسکن نیازمندان این است که مددجو از ودیعه معوض قرض‌الحسنه به جای حمایت‌های بلاعوض استفاده کند که این ودیعه برای مناطق روستایی 15 میلیون، مناطق شهری 25 میلیون تومان برآورد شده است؛ البته این برنامه ریزی جدید تنها برای کمک به خرید مسکن نیازمندان نیست، چرا که رویکرد جدید ما حمایت برای اجاره و رهن مسکن است.
بازیان به اجرای برنامه های مورد نظرکمیته امداد درسال 95 اشاره ومطرح کرد: 72هزار مورد خدمت عمرانی در حوزه مسکن در شهرها و روستاها به مددجویان ارائه شده که 62 هزار مورد آن به مرحله بهره برداری و تحویل رسیده است و 10هزار مورد آن در سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل تامین مسکن وامورمهندسی کمیته امداد گفت: در سال گذشته 19هزارعملیات ازقبیل خرید، احداث و مقاوم سازی منزل برای مددجویان انجام شده است که از این تعداد 11هزارمسکن روستایی مقاوم سازی و 7هزار و 200واحد شهری خرید و احداث شده است؛ همچنین نزدیک به 44هزار واحد در قالب تغییرات جزیی و کلی خدمت عمرانی به مددجویان ارائه شده است.
وی هزینه کرد اعتبار مورد نظر درحوزه مسکن 95 مددجویان را حدود 400میلیارد تومان دانست و افزود: از رقم اعلام شده بالغ بر 107درصد از اعتبارات دولتی، 93درصد از محل جمع آوری صدقات و 32درصد از منابع اختصاصی برای این موضوع تخصیص پیدا کرده است.
بازیان در ادامه نشست با اشاره به بودجه مسکن کمیته امداد درسال 96 مطرح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است یک هزار میلیارد تومان در حوزه تامین مسکن مددجویان تامین هزینه شود، از اعتبارات مورد نظر 100 هزار مورد خدمت عمرانی تعریف شده که 10 هزار پروژه نیمه تمام، 33 هزار واحد مسکن برای خرید و ساخت و 60 هزار مورد تعمیرات را شامل می‌شود.
به گفته بازیان در سال 96 با مشارکت خیران نیازمسکن یکصد هزارخانواده مددجوی کمیته امداد که 16 درصد تمامی مددجویان تحت حمایت را شامل می شود، تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه بودجه مسکن نسبت به سال قبل بیش از دو برابر تعیین شده است، به ابلاغ طرح مسکن حمایتی و اجتماعی دولت اشاره و مطرح کرد: بر اساس این ابلاغیه پاشنه آشیل طرح تسهیلات بانکی است که اگر بانک‌ها در پرداخت به موقع تعلل کنند این طرح شکست می‌خورد و ما اکنون نگران همراهی نکردن بانک ها برای اجرای این طرح هستیم؛ اجرای این طرح مختص شهرها و دهک‌های پایین درآمدی است که باید بر اساس آن هر پنج سال 500 هزار واحد مسکونی ساخت می شود.
بازیان درپایان گفت: کمیته امداد متقاضی خرید مسکن‌های مهرفاقد متقاضی است که هم اکنون شش هزار واحد مسکونی شرایط واگذاری به این نهاد را دارد که ما نیز آمادگی خود ار برای خریداری این واحدها به وزارت مسکن و شهرسازی اعلام کرده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید