پژو‌٢٠٠٨ قیمت گذاری دولتی نمی‌شود

    کد خبر :46330

 

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه قیمت پژو ٢٠٠٨ ارتباطی به وزارتخانه ندارد، گفت:هیچ قیمتی اعلام نشده است و قیمت کاذب و یا قیمت مصنوعی نیز قرار نیست روی یک چنین خودرویی بگذارند و قیمت‌گذاری دولتی نیز صورت نخواهد گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده در نشست خبری روز ملی صنعت و معدن با اشاره به اینکه از واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی و صنایع قدیمی که نیاز به نوسازی و بازسازی دارند حمایت می‌کنیم، اظهار کرد:با وجود کاهش ساخت‌وساز، به خاطر تشویق تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه مصالح ساختمانی نیز افزایش تولید نسبت به دو ماه سال گذشته داشتیم، بنابراین این بخش به دنبال بازارهای صادراتی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد ١٤ درصدی تولید خودرو در سال گذشته، تاکید کرد:در سال جاری علاوه بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط، دو کار جدید هم با کمک بانک مرکزی و ستاد اقتصاد مقاومتی انجام دادیم، نخست حمایت مالی از اصناف که از این تسهیلات برخوردار خواهند شد و دیگری نوسازی صنایع کوچک با هدف افزایش کارایی و بهره‌وری و بهینه سازی مصرف انرژی که درآینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه امروز قرار است آخرین اصلاحیه این تفاهم‌نامه را در راستای حمایت از واحدهای صنفی و خدماتی و همچنین نوسازی صنایع امضا کنیم، تصریح کرد: ایجاد اطمینان و امید به آینده با توجه به این‌که بحث صنعت و معدن یک امر کوتاه‌مدت نیست، از جمله دستاوردهای دولت یازدهم بوده است.

وی اضافه کرد:من فکر می‌کنم کاری که انجام شد،در رابطه با بازار خود را نشان داد و ثبات بازار را داریم، مردم پیش تر دنبال این بودند که قیمت‌ها چه خواهد شد، اما امروز این ثبات وجود دارد. البته هنوز مواردی به خصوص در موادغذایی وجود دارد و تغییر قیمت‌هایی به صورت فصلی و غیرفصلی وجود دارد، اما در رابطه با کالای صنعتی ثبات وجود دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بخش تولید افزایش ظرفیت دنبال می شود و واحدهای موجود به دلیل امید به آینده، به دنبال افزایش تولید هستند.

دفاع نعمت زاده از ادغام صنعت و بازرگانی

نعمت‌‌زاده درباره لایحه تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت گفت: اهداف کسانی که تصمیم‌گیری کردند و خود ما هم از 20 و چند سال قبل در ادغام وزارتخانه‌ها شریک بودیم، انسجام در سیاست‌گذاری بود. خوشبختانه امروز این اتفاق افتاده و 4 وزارتخانه آن زمان تبدیل به یک وزارتخانه شده است.

وی با بیان اینکه من فکر می‌کنم ادغام به جا بوده است، گفت:در رابطه با آنچه که در این مدت انجام دادیم، باید بگویم قبل از دولت یازدهم بیشتر تجمیع انجام شده بود. ما هم روی احکام کار کردیم و هم بحث محتوایی. ما کار صنایع و بازرگانی را ادغام کردیم. برای مثال، گفتیم، تولید، صادرات و فروش باید در یک جا قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار کرد: در این مدت سعی کردیم ادغام را انجام دهیم و نتایج ادغام به تدریج خود را نشان می‌دهد.

ایجاد ٤٠٠ هزا شغل در صنعت، معدن و تجارت

محمدرضا نعمت‌زاده درباره نقش صنعت در برنامه اشتغال فراگیر اظهار داشت: با توجه به اهمیت اشتغال، یکی از وظایف ما ایجاد اشتغال در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت است. بعد از اعلام شعار سال البته روی این موضوع دقت بیشتری انجام دادیم.

وی افزود: ما فکر می‌کنیم بیش از 400 هزار شغل در سه بخش صنعت، معدن و تجارت در سال‌جاری ایجاد خواهد شد و این نصف اشتغالی است که در کل کشور در برنامه ششم پیش‌بینی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: البته الزاماتی وجود دارد و ما امیدواریم با کمک نظام بانکی به این سمت نزدیک شویم. برای مثال، قرار است 6 هزار طرح نیمه‌تمام را تکمیل کنیم. ما سال گذشته 5 هزار و 500 طرح را تکمیل کردیم.

نعمت‌زاده تصریح کرد: بیش از 19 هزار طرح نیمه‌تمام ایجادی و توسعه‌ای در دولت یازدهم تکمیل شد که بیش از 710 هزار میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری شد و اشتغال مستقیم برای بیش از 300 هزار نفر ایجاد کرد.

وی افزود:صدور بیش از 63 هزار مجوز برای شروع مراحل سرمایه گذاری که پیش بینی سرمایه گذاری آنها بیش از 460 هزار ملیارد تومان و پیش بینی اشتغال آنها بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر است، از دیگر گام های برداشته شده در این دوره چهار ساله است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: 172 طرح برای سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 8.8 میلیارد دلار مصوب شد که 5.5 میلیارد دلار آن بعد از اجرای توافق برجام بود و هم اکنون بیش از هفت میلیارد دلار آن وارد مراحل اجرایی شده است.

اظهارات وزیر درباره قیمت ٢٠٠٨

نعمت‌‌زاده درباره قیمت پژو 2008 گفت: اولا این ارتباطی به وزارتخانه ندارد و یک شرکت محصولات جدید را عرضه می‌کند که خوشبختانه این اولین تولید و سرمایه‌گذاری مشترک است که طی این سال‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دو سه سرمایه‌گذاری مشترک در خودرو انجام شده است، تاکید کرد:وقتی یک خودرو برای اولین بار به تولید می‌رسد در ابتدا تیراژ تولید کم است .

وی با بیان اینکه خط تولید دو ماه قبل افتتاح شد وتولید رو به افزایش می‌رود، تصریح کرد:خوشبختانه فرصت مناسبی برای پیش‌فروش وجود داشت و چون متقاضی زیادی وجود داشت، نمی‌شد به صورت نقدی و غیرنقدی صورت گیرد. به همین دلیل آگهی شد.

نعمت زاده با تاکید بر اینکه هیچ قیمتی اعلام نشده است و هر کسی هم عددی را اعلام کند، عدد درستی نیست، گفت:قیمت کاذب و یا قیمت مصنوعی نیز قرار نیست روی یک چنین خودرویی بگذارند. قیمت‌گذاری دولتی نیز نخواهد داشت. بیشتر باید تولید شود و با عرضه و تقاضا، بازار به تعادل برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره میزان پیش‌فروش پژو2008 عنوان کرد: تعدادبستگی به بازار دارد. آنچه که هدف وزارتخانه است و از شرکت خواستیم، این است که تولید را افزایش دهد. البته این هم بستگی به توان قطعه‌سازان دارد. خوشبختانه قطعه‌سازان فعال شده‌اند.

نعمت‌زاده درباره دخالت شورای رقابت در قیمت گذاری تصریح کرد: ما یکی از اعضای شورا هستیم. نظر کارشناسی ما روشن است. خودرو انحصاری نیست. هم تولیدات آن متنوع است و هم واردات آن آزاد است، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که قیمت بگذاریم.

وی ادامه داد:بهترین راه این است که در قالب عرضه و تقاضا قیمت تعیین شود. شورای رقابت در بعضی موارد این موضوع را پذیرفته است.

به گفته او به اشتباه از دولت قبل شورای رقابت وارد قیمت‌گذاری خودرو شد و حالا هم این دوستان سخت‌شان هست که در بخش قیمت‌گذاری ورود نکنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید