کاندیداهای «جبهه مردمی» پوششی نیستند که ساقدوش داماد شوند

  • سیاسی
  • یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۵:۲۸

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این جبهه تنها جریانی بود که فقط پایتخت‌نشین‌ها تصمیم‌گیر نبودند.

مرضیه وحیددستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در نشست کمیته ملی زنان این جبهه که عصر امروز (یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه) برگزار شد با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجلس و شوراها هستیم، گفت: امیدواریم آنچه که برای مردم کشور ما و مسلمانان عالم و منطقه خیر است در انتخابات پیش‌رو رقم بخورد.

وی افزود: بعد از آنکه جبهه مردمی در محل سابق شهدای هفتم تیر اعلام موجودیت کرد نشان داد که این جبهه با ارزشهای انقلابی متولد شده است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: تصمیم‌گیری سیاسیون ارزشی ما همواره در محل‌هایی که سن بالایی داشتند اتفاق می‌افتد. ولی جبهه مردمی نیز از چهره‌هایی با سن و سال بالا تا چهره‌های کم سن و سال با تجربه‌های درخشان را دور هم جمع کرده که تفکرات و سلایق مختلفی هم دارند.

وحید دستجردی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب شاید اولین جریان مردمی باشد که تصمیم‌گیری در آن در اتاق‌های بسته اتفاق نمی‌افتد بلکه از استان‌ها و شهرستانها مختلف کشور نمایندگانی را دعوت کرده و تمام آنها را در تصمیم‌گیری‌ها سهیم کرده است.

وی گفت: اعضای شورای مرکزی با رای افراد در مجمع عمومی انتخاب شده و اداره جبهه مردمی را به عهده گرفته و در امور با جلسات متعدد تدبیر کردند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: در مجمع عمومی دوم نیز برنامه مجمع عمومی اول تکمیل شد به این ترتیب که اساسنامه در مجمع دوم تصویب و برخی تنفیذ اختیارها در اختیار مجمع به رای گذاشته شد.

وحید دستجردی در ادامه گفت: در این جلسه به 5 نامزد رای داده شد و این 5 نفر در جلسات متعدد و ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت یک نفر منصرف و 4 نفر ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه این جبهه حاصل 38 سال تلاش مردم انقلابی است، گفت: آنچه برای ما مهم است ماندگاری و پویایی این جبهه است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه انشاءالله نتیجه انتخابات به نفع جبهه مردمی و مردم انقلابی خواهد بود، افزود: ما تلاش می‌کنیم همچنان‌که قبل از پیروزی انقلاب هم تلاش کردیم و امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه برسد و در نهایت به پیروزی برسیم.

وی در ادامه گفت: برنامه جبهه توسعه یافتن و حفظ موجودیت است. بدین معنی که هر دولتی روی کار بیاید جبهه مردمی قطعا زبان مطالبه‌گر و گویای مردم خواهد بود.

دستجردی با اشاره به مشکلات زنان نیز گفت: مشکلات زنان کشور را خود آنها بهتر می‌دانند.در مجلس پنجم در یکی از دیدارهای رهبری با نمایندگان ایشان فرمودند شما زنان مشکلات زنان را بهتر از مردان می‌دانید و شما هستید که باید مشکلات زنان را حل کنید. البته مردان هم باید در این مسیر به شما کمک کنند و این جبهه مردمی برای آینده تمام زنان برنامه خواهد داشت.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه جبهه مردمی یک جبهه کارآمد است گفت: نمی‌دانم جبهه چه کرده است که این همه هزینه علیه آن صورت گرفته البته شاید این موضوع به ما نشان می‌دهد که بسیاری از به وجود آمدن این جبهه دردشان آمده که امیدواریم خدا دردشان را درمان کند.

وی درباره رقابت نیروهای انقلاب گفت: کاندیداهای جبهه مردمی در بسیاری از موارد  در زمینه اداره کشور دارای سلایق مختلف هستند و امروز دو کاندیدایی که  از جبهه در صحنه حضور دارد هر یک سبد رای متفاوتی دارند و اقبال آنها هم بین مردم متفاوت است. البته اینها در فضای دوستانه رقابت کرده و ما هم نظارت می‌کنیم که ببینیم برنامه کدامیک از این عزیزان مورد استقبال است.

وحید دستجردی ادامه داد: رقابت کاندیداهای ما جدی است و هیچ یک پوششی نیستند که به عنوان ساقدوش داماد به میدان آمده باشند.

وی افزود: ممکن است احساس کنیم هر دو در صحنه باقی بمانند و یا یکی به نفع دیگری کنار برود اما به هر حال وجود این دو کاندیدا به منزله نه به وضع موجود است که امیدواریم به واسطه این دو کاندیدا اصلاحات در کشور انجام گیرد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه جبهه مردمی به تمام برنامه‌هایش تا بدین‌جا عمل کرده است، گفت: کاندیداهای جبهه میثاق‌نامه جبهه مردمی را امضا کرده‌اند از این رو نگران رسیدن به اتحاد نیستیم چون هر دو نامزد از لحاظ شناخت کشور و توانایی‌های فردی در سطح معقولی هستند.

وی درباره حزب موتلفه نیز گفت: این حزب از ابتدا اعلام کرد که در انتخابات تصمیم حزبی می‌گیرد و ما حضور یا عدم حضور مهندس میرسلیم را به عهده حزب آنها گذاشته‌ایم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: نکته این است که برنامه همه کاندیداهای جبهه مردمی از ابتدا نشان می‌داد که وضع موجود از لحاظ اقتصادی و اشتغال مناسب نیست و باید اصلاح شود و شاید آقای میرسلیم می‌خواهند از زبان و ادبیات خود درباره این مشکلات در مناظرات سخن بگویند.

وحید دستجردی افزود: منظور آقای میرسلیم از اینکه کنار نمی‌روم و یا هیچ کس حق ندارد به من بگوید که کناره‌گیری کنم این است که فقط به حرف حزب خود عمل می‌کند.

وی گفت: قرار نیست کسی به نفع کس دیگری کنار برود و باید دید که کدام یک از کاندیداها موفقیت بیشتری در جذب آرای عمومی دارند. البته دو کاندیدای جبهه مردمی واقعا خوب حرف می‌زنند و در تبیین برنامه‌های خود تبحر بالایی دارند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در انتها درباره رد صلاحیت برخی چهره‌های انقلابی در شورای شهر تهران نیز گفت: این موضوع جای تاسف دارد و امیدواریم که هیئت نظارت در احراز صلاحیت‌ها جناحی عمل نکند که خدای ناکرده اگر ظلمی در احراز صلاحیت‌ها روا شود بی‌شک در رای و حضور مردم تاثیر خواهد گذاشت چرا که مردم اعتماد خود را از دست داده و مشارکت آنها در انتخابات کمرنگ می‌شود.

وحید دستجردی خاطرنشان کرد: اگر هم آنها بتوانند با این روش برخی از چهره‌های مطرح را از عرصه انتخابات حذف کنند قطعا این انتخابات، آخرین انتخابات شوراها نخواهد بود و در آینده مردم پاسخ اینگونه رفتارهای سلیقه‌ای را خواهند داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید