ترکیدگی شبکه فاضلاب، قابل قبول‌ترین دلیل برای بوی نامطبوع تهران است

    کد خبر :460419

اسماعیل کهرم، بوم‌شناس و فعال محیط زیست می گوید: ترکیدگی شبکه فاضلاب قابل قبول ترین دلیل برای بوی نامطبوع تهران است.

کهرم در گفت و گو با انتخاب، درباره بوی نامطبوعی که روز گذشته در تهران احساس شده بود، گفت: بر اساس آنچه اعلام شده، شبکه فاضلاب ترکیده و آب آن در سطح زمین پخش شده است. تصور می کنم بین گزینه‌هایی که به عنوان دلیل این موضوع اعلام شده، قابل پذیرش‌ترین دلیل، همین باشد.

او با بیان اینکه این اتفاق می تواند در هر جایی رخ دهد، افزود: در آن قسمتی که ترکیده، فشار فاضلاب حتما زیاد بوده و با توجه به بارندگی، حجم آب و مایعات نیز داخل لوله‌ها بیشتر شده و به این ترتیب لوله ها منفجر می شود.

او ادامه داد: شنیده ام که در حال تعمیر این لوله هستند و قول داده اند که حداکثر تا فردا مشکل بر طرف شود. همچنانکه امروز میزان بو کاهش یافته بود.

او با بیان اینکه انتشار بو بیشتر در مرکز تهران و اطراف میدان فردوسی و میدان توپخانه (میدان امام خمینی) رخ داده، گفت: مسئله آن است که به خاطر پراکندگی آب در سطح زمین؛ بوی نامطبوع تا کیلومتر‌ها پخش شده.

کهرم ادامه داد: پس از این اتفاق، با دو مسئله روبرو هستیم؛ یکی انتشار خود مایعات که همان فاضلاب است و دیگری انتشار بو که ناشی از این موضوع بوده. اما باید توجه داشت که بوی نامطبوع بیش از خود مایعات پراکنده می شود و در نتیجه وسعت زیادی از تهران را در بر می گیرد.

او ادامه داد: تهران در حدود ۸۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و گفته می شود حدود ۳۵۰ کیلومتر مربع آن درگیر این موضوع شده؛ یعنی تقریبا نصف مناطفق تهران.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید