برنامه های گفتگومحور زیاده گویی نکنند

    کد خبر :45881

مسعود فروتن مجری و برنامه ساز پیشکسوت درباره فعالیت های جدید خود خبر داد که قرار است برنامه ای با نام «مهمانخانه» در شبکه چهار داشته باشد.

مسعود فروتن با اشاره به نظر خود درباره برنامه هایی مثل «هزار داستان» که در ماه رمضان سال ۹۶ از شبکه نسیم روی آنتن می رفت به خبرنگار مهر گفت: این برنامه ها که امید را در دل مردم می کارد لازم است به تولید برسند چراکه مردم در حال و هوای ماه رمضان حالشان به گونه ای است که این برنامه ها را طلب می کنند.

وی ادامه داد: ما متوجه می شویم که مردم در این برنامه ها چگونه راه معنویت را انتخاب می کنند به طور مثال پدر و مادری که می دانند فرزندشان قرار است نابینا شود و سعی می کنند او را به گونه ای آموزش دهند که امروز به یکی از نابغه های موسیقی تبدیل شده است.

مجری «یادگاری» با اشاره به سریال های نمایشی که قصد دارند موفقیت های انسان ها را به تصویر بکشند، اظهار کرد: ما تلاش می کنیم که سریال هایی بسازیم تا مفاهیم مورد نظر خود را در آنها نشان دهیم اما اتفاقات در «هزار داستان» واقعی هستند و تنها هنرمندی مثل یک برنامه ساز تلویزیونی لازم است تا آنها را به خوبی تعریف کند.

فروتن با اشاره به پیشنهادهایی برای برنامه های گفتگومحور تلویزیون یادآور شد: برای موفقیت هر چه بیشتر برنامه های گفتگومحور باید از اطاله کلام بپرهیزیم و سعی کنیم در یک برنامه تصاویری میان گفتگوها قرار دهیم که بیننده خسته نشود و حتی برنامه ها می توانند از موسیقی، شعر، ادبیات و… بهره گیرند.

این مجری و برنامه ساز پیشکسوت تلویزیون اضافه کرد: از طرف دیگر مجری در این برنامه ها تحت تاثیر کسانیکه داستان زندگیشان مطرح می شود، قرار نگیرد بلکه فقط یک راوی باشد که زندگی را از دیدگاه مثبت آن ببیند.

وی همچنین در توضیح بیشتر پرهیز از اطاله کلام در برنامه های گفتگومحور شبکه های مختلف تلویزیون عنوان کرد: برنامه ساز می تواند آیتم هایی را در برنامه ها قرار دهد و به طور مثال در میان گفتگو، ۳۰ ثانیه خط استاد امیرخانی را نشان دهد و آن را زیرنویس کند و یا یک گالری نشان دهد و نکاتی را درباره آن اعلام کند. گاهی مخاطب می رود یک چایی می نوشد و ناهاری هم می خورد و بعد می بیند مجری و مهمان برنامه هنوز در حال حرف زدن هستند.

فروتن ادامه داد: باید از این زیاده گویی ها پرهیز کرد و کارگردان و تهیه کننده توجه کند که می تواند فرهنگ و هنر را هم از طریق یک برنامه اشاعه دهد. به طور مثال زمانیکه من «یادگاری» را اجرا می کردم هنرمندان تابلوهایی را به ما امانت می دادند و من درباره آنها به مخاطب توضیحاتی ارایه می کردم.

این برنامه ساز در پایان درباره فعالیت های جدید خود گفت: قرار است اجرای برنامه ای را با نام «مهمانخانه» در شبکه چهار داشته باشم که آیتم های مختلفی دارد و به طور مثال در بخش «تماشاخانه» درباره نمایش ها و تئاترها صحبت می شود اما تا قطعی نشده است نمی توان جزییات بیشتری از آن را توضیح داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید