پانسمان بیماران «ای بی» دوباره کمیاب شد

    کد خبر :457510

مدیرعامل خانه بیماران ای بی، با انتقاد از کاهش بودجه بیماران خاص در سال آینده، گفت: انتظار می رود دولت آقای روحانی توجه ویژه ای به هزینه های حوزه سلامت داشته باشد.

سیدحمیدرضا هاشمی گلپایگانی به تلاش های وزارت بهداشت برای کاهش آلام بیماران ای بی، اشاره کرد و افزود: باید با بیمار ای بی زندگی کنیم تا بتوانیم درد و رنج آنها را لمس کنیم. بیماران ای بی، در سال های گذشته فراموش شده بودند، اما حضور وزیر بهداشت دولت دوازدهم در خانه بیماران ای بی، باعث شد وزارت بهداشت نگاه ویژه ای به مشکلات این داشته باشد.

وی با اشاره به مهم ترین مسئله بیماران ای بی که پانسمان است، گفت: هزینه پانسمان یک بیمار ای بی در ماه ۳ میلیون تومان است که تامین آنها واقعا مشکل است.

هاشمی ادامه داد: خوشبختانه به فاصله چندین هفته بعد از حضور وزیر بهداشت در خانه بیماران ای بی، اتفاقات خوبی افتاد و ما شاهد تامین پانسمان های وارداتی برای بیماران ای بی بودیم.

مدیرعامل خانه بیماران ای بی، افزود: این نوع پانسمان ها پس از قرار گرفتن روی زخم و برداشتن آنها، هیچ آسیبی به پوست بیمار نمی زند و سوزش ندارد. در حالی که سایر پانسمان ها چنین ویژگی ندارند.

هاشمی با اشاره به تامین این پانسمان ها در یک دوره ۳۶ ماهه برای بیماران ای بی توسط وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر دوباره با کمبود این نوع پانسمان مواجه شده ایم و نکته قابل توجه این است که زخم های بیماران ای بی متوجه آثار تحریم ها نیست.

به گزارش مهر ،وی افزود: وزارت بهداشت توانست بابت پانسمان ۶۵۰ بیمار ای بی ۱۰ میلیارد تومان هزینه کند و حالا، دولت نباید اجازه بدهد این مشکلات دوباره به سراغ بیماران ای بی بیایید.

هاشمی تاکید کرد: تغییر مدیریت وزارت بهداشت، نمی تواند مشکلی را حل کند و انتظار بیماران ای بی از رئیس دولت تدبیر و امید، این است که از بیماران خاص حمایت شود.

وی، کاهش بودجه بیماران خاص از ۲۶۰ میلیارد به ۱۵۰ میلیارد در سال آینده را یکی از چالش های پیش روی حوزه سلامت دانست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید