نشانه های بیماری قلبی که از آن بی اطلاع هستید

    کد خبر :456691

حملات قلبی همیشه دارای علائمی هستند با شناخت این علائم از آسیب های جدی پیشگیری کنید.

با شناخت درد هر ناحیه از بدن بهتر می توان از بروز اتفاقات جبران ناپذیر جلوگیری کرد. همیشه علت دقیق هر درد مشخص نیست اما با آگاهی از بی راهه رفتن جلوگیری کرد. امروزه بیشترین آسیب ها از بیماری های قلبی است پس با شناخت درد های این بیماری سریعتر نسبت به درمان آن اقدام کنید.

درد قفسه سینه

ترکیبی از درد یا سنگینی در قفسه سینه و درد دست چپ مخصوصا در قسمت بازو، نیاز به درمان و پیگیری سریع دارد. در این شرایط حتما به پزشک مراجعه کنید تا جدی بودن علت را بررسی نمایید. در برخی از موارد مانند وقتی که یک جوان ۲۰ ساله در بازی فوتبال با قفسه سینه به زمین برخورد کند، بسیار بعید است که درد دست چپ و درد قفسه سینه جدی باشد. زیرا در این شرایط یک علت زمینه وجود داشته و فرد بیمار تنها ۲۰ سال دارد. سن کم در صورتی که سابقه خانوادگی وجود نداشته باشد معمولا باعث ایجاد سکته قلبی نخواهد شد.

علائم مربوط به بیماری ها و حملات قلبی، گاهی اوقات واضح نیستند. به این ترتیب برخی از افرادی که بیماری قلبی شدید دارند، هرگز ناراحتی قفسه سینه را تجربه نکرده اند. حتی ممکن است این افراد بارها سکته قلبی کرده باشند. درد قفسه سینه و درد دست چپ که مربوط به حمله قلبی است، در صورت وجود به قدری شدید است که شما احساس می کنید یک فیل بر روی قفسه سینه یا قسمت چپ نیم تنه بالایی بدنتان، نشسته است. گاهی اوقات علائم مبهم بیشتری نیز مانند تنگی نفس، تهوع، سوء هاضمه، سرگیجه، تعریق غیر معمول و یا تپش قلب رخ می دهد. اگر درد دست چپ همراه هر یک از این علائم بود، احتمالا نشان از یک مشکل قلبی است.

درد بازوی چپ

درد در بازوی چپ که با فشار یا حرکت دست بدتر می شود، به طور معمول کمتر احتمال دارد بهقلب مربوط باشد. فعالیت های ساده، مانند بلند کردن وزنه و یا حرکت دادن مبلمان سنگین، می توانید فشار یا التهاب در عضلات بازو یا مفاصل ایجاد کند. درد دست چپ همراه با این نوع از صدمات، اغلب می تواند با حرکت های ساده بدتر شوند. مثلا اگر فشار کوچکی به بازو وارد کنید درد شدیدتر می شود. درد بازو چپ همچنین می تواند توسط تحت فشار قرار گرفتن عصب در گردن ایجاد شود. این درد معمولا با تکان دادن گردن به اطراف بدتر می شود. دردی مربوط به قلب است که به وسیله حرکت بازوی ها ایجاد نمی شود و دائما احساس می شود.

درد مداوم بازوی چپ

اگر درد بازوی چپ برای یک مدت طولانی ادامه داشت، به احتمال کم به یک مشکل قلبی ارتباط دارد. شرایطی مانند التهاب تاندون روتاتور کاف و آرتریت ممکن است برای ماه ها یا حتی سال باقی بماند، و احتمال ارتباط با بیماری های قلبی بسیار بعید است. در انتهای دیگر این طیف، تیر کشیدن و درد تیز و شدید در بازوی هم کمتر احتمال دارد به بیماری های قلبی مربوط باشد، به خصوص اگر به وسیله حرکت بازو یا گردن ایجاد می شود.

خستگی غیرعادی و شدید

یکی از علایم حمله قلبی در خانم ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند. این علامت می تواند به طور ناگهانی و یا به مدت چند روز وجود داشته باشد. بسیاری از خانم ها در اثر سابقه حمله قلبی، تجربه خستگی و ضعف عضلانی را دارند که مربوط به فعالیت و ورزش کردن نمی‌باشد.

عرق سرد

عرق بیش از حد که به عرق سرد مشهور است، از علایم حمله قلبی می باشد. البته در خانم های یائسه باید این علامت را بیشتر بررسی کرد، زیرا آنها در یائسگی دچار گرگرفتگی می شوند.

یکی از علایم حمله قلبی در خانم‌ها، خستگی ناگهانی و شدید و یا احساس کمبود انرژی در فرد می‌باشد که افراد به راحتی از آن چشم پوشی می کنند.

سرگیجه

سرگیجه یکی از علائم شایع در افراد جامعه است که می تواند ناشی از علل قلبی ، عصبی، متابولیک و یا مسائل روانی باشد. احساس سبکی سر، تاری دید و عدم تعادل مخصوصا اگر همراه با تعریق سرد باشد می تواند ناشی از آریتمی قلبی، ضربان پایین قلب و یا افت فشار خون باشد.

در صورتی که فرد هنگام تغییر وضعیت از حالت نشسته به ایستاده دچار سرگیجه شود افت فشارخون اتواستاتیک ناشی از داروهای فشارخون، کم آبی و یا اختلال اتونوم در سالمندان مطرح بوده و با اندازه گیری فشارخون در حالت خوابیده و ایستاده بررسی می شود.

حملات سرگیجه به صورت کوتاه مدت مخصوصا در صورت همراهی با تعریق و یا طپش قلب مطرح کننده آریتمی های قلبی می باشد. در صورتی که سرگیجه بصورت احساس چرخش در محیط و یا حرکت اطراف می باشد مخصوصا در صورت همراهی با علائمی نظیر تهوع و استفراغ و وزوز گوش مطرح کننده علل عصبی بوده و مراجعه به متخصص اعصاب توصیه می شود.

در صورتی که بیمار مبتلا به دیابت که تحت درمان با انسولین و یا قرص های پایین آورنده قندخون می باشد، دچار سرگیجه، کاهش سطح هوشیاری و یا تعریق شود احتمال کاهش قندخون مطرح بوده و مراجعه به اورژانس توصیه می شود. در این موارد توصیه می شود تا قبل از رسیدن به اورژانس موادقندی از قبیل عسل و یا قند مصرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید