ماجرای تصاویر حزب الله از اوباما و ترس ترامپ

    کد خبر :456297

سفر مخفیانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عراق سوالات زیادی را درباره علت این مخفی کاری بوجود آورد.

به گزارش برنا، شبکه تلویزیونی الاتجاه گزارش داد، سفر مخفیانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به عراق سوالات زیادی را درباره علت این مخفی کاری بوجود آورد. داستان از آنجا نشأت می گیرد که گردانهای حزب الله عراق با انتشار تصاویری که پهپاد آمریکایی در سال 2008 از سفر باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به عراق تهیه کرده بود اعلام کرد پهپاد آمریکایی را هک کرده و تصاویر را به صورت مستقیم دریافت می کرده است. بنابر این مشاوران ترامپ به او توصیه کردند که مخفیانه و شبانه به عراق سفر کند.

باراک اوباما در سفر خود به بغداد در سال 2008، از منطقه سبز بغداد خارج شد و به طرف منزل جلال طالبانی رئیس جمهور وقت عراق در الکراده بغداد رفت.

هواپیمای جاسوسی آمریکا وظیفه تامین امنیت اوباما را برعهده داشت و همانطور که مشاهده می کنید حرکت او را زیر نظر داشت و به تصویر می کشید. اما این هواپیما پیش از آنکه در خدمت فرماندهان نظامی و اطلاعاتی آمریکا باشد در خدمت نیروهای مقاومت اسلامی بود و اوباما هدفی قابل دسترس برای سلاح مقاومت بود چرا که اوباما به اندازه کافی در منزل رئیس جمهور عراق حضور داشت تا نیروهای مقاومت بتوانند او را هدف قرار دهند اما حمله به عراقیها (عراقی های حاضر در دیدار)، از برنامه های مقاومت اسلامی گردان های حزب الله عراق نبود.

این مسئله به صورت گسترده مورد توجه رسانه های جهانی قرار گرفت و روزنامه وال استریت ژورنال به اظهارات مسئولان آمریکایی و غیرآمریکایی در این خصوص اشاره کرد. اما به نظر می رسد آمریکا این درس را که در عراق از جوانان و نیروهای مقاومت اسلامی ، گردان های حزب الله عراق گرفته، فراموش کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید