ترکیه: پرونده‌ای بین‌المللی درباره قتل خاشقجی خواهیم گشود

    کد خبر :455979

وزیر دادگستری ترکیه با تاکید بر اینکه پرونده قتل خاشقجی را تا انتها دنبال می‌کنند، گفت، یک پرونده بین‌المللی در این زمینه گشوده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه امروز (یکشنبه) با اشاره به اینکه آنکارا به تحقیقات خود در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول ادامه خواهد داد، اظهار کرد: پرونده به دستگاه عدالت ترکیه برده خواهد شد تا براساس مدارکی که مسئولان آنکارا به آنها دست یافتند، در این پرونده حکم دهد.

وی با بیان اینکه جنایت قتل خاشقجی به منزله نقض آشکار حق حیات و نیز قتل وحشیانه‌ای بود که نمی‌توان بر آن سرپوش گذاشت، گفت: پرونده خاشقجی را در سطح سازمان ملل و جامعه جهانی دنبال می‌کنیم.

عبدالحمید گل تاکید کرد: آنکارا به تلاش‌های خود برای تمرکز بر تمامی جزئیات این پرونده با حمایت جامعه جهانی ادامه خواهد داد. تمامی مقدمات حقوقی و فنی لازم برای انتقال این پرونده به محافل بین‌المللی را فراهم کرده‌ایم.

وزیر دادگستری ترکیه در ادامه درباره نتایجی که از تحقیقات در این پرونده حاصل شده، اظهار کرد: عربستان در ابتدای کار اظهاراتی متناقض درباره این پرونده ارائه کرد اما با پافشاری‌های ترکیه جزئیات این حادثه روشن شد.

این وزیر ترکیه افزود: ما بار دیگر بر مطالبات حقوقی خود تاکید می‌کنیم، در شرایط حاضر عربستان باید نقشی سازنده داشته و عاملی کمک‌کننده باشد اما ما چنین همکاری را از آنها ندیدیم، ما با همکاری جامعه جهانی برای دستیابی به نتیجه‌ای مقبول در این پرونده تلاش خواهیم کرد.

همچنین این مسئول وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرد، مسئولان آمریکایی به زودی برای بررسی مساله بازگردان فتح‌الله گولن، مخالف ترکیه‌ای به این کشور که آنکارا او را تروریست می‌داند، سفری به ترکیه خواهند داشت.

عبد الحمید گفت، از آنجایی که در ترکیه مجازات اعدام وجود ندارد، بنابراین هیچ مانعی برای بازگرداندن او وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید