نوری مالکی: خروج نیروهای خارجی از عراق تاریخی بود

    کد خبر :455763

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد که عقب‌نشینی نیروهای خارجی روزی استثنایی در تاریخ عراق به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا، نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در مصاحبه با سومریه نیوز گفت: ما روزهایی را سپری می‌کنیم که دو حادثه مهم در تاریخ عراق رخ داده است؛ نخست اجرای حکم اعدام صدام، دیکتاتور سابق عراق در دسامبر ۲۰۰۶ و دوم خروج نیروهای خارجی از اراضی عراق در دسامبر ۲۰۱۱ میلادی است.

رئیس ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: من کاملا یقین دارم تاخیر در اجرای حکم اعدام دیکتاتور عراق حتی برای یک روز می‌توانست باعث فرار وی از زندان و خروجش از کشور شود و اسنادی که در مرحله بعدی به دست آمد این مسأله را ثابت می‌کند.

وی در ادامه افزود: خروج نیروهای خارجی از عراق در تاریخ کشور یک روز استثنایی به شمار می‌آید و به مثابه عید ملی ما بود. مذاکره کنندگان عراقی توانستند نیروهای خارجی را بدون هیچ قید و شرط یا ضمیمه‌ مخفی از سراسر خاک عراق بیرون کنند.

نوری مالکی همچنین تصریح کرد: من بر این باور هستم کسانی که بر جنازه صدام گریه کردند و مخالف خروج نیروهای خارجی بودند و به فتنه‌انگیزی قومی در داخل و خارج تشویق می‌کردند، عوامل پشت پرده سقوط موصل بودند.

نخست‌وزیر سابق عراقی همچنین خاطرنشان کرد: اسنادی که بعدها فاش شد، ثابت کرد که سناریوهای منطقه‌ای و بین‌المللی ‌برای تقسیم و تجزیه کشورهای منطقه بر اساس دین، مذهب و نژادشان وجود داشت و گروه تروریستی داعش به وجود آمد تا این روند را تسهیل کند و بر نقشه‌های شوم علیه عراق و کشورهای منطقه سرپوش بگذارند و منافع رژیم غاصب صهیونیستی را محقق سازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید