وزیر صنعت: تولید خودرو رو به افزایش است

    کد خبر :455592

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که خودروساز داخلی جلوی ۱۵ میلیارد دلار واردات را گرفته، میزان تولید خودرو را رو به افزایش دانست.

مهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست فراکسیون مستقلین مجلس اظهار کرد: آقای رحمانی در این نشست گفت که با توجه به سیر نزولی قبلی در زمینه تولید خودرو در حال حاضر تولید خودرو رو به افزایش است.

وی افزود: به گفته ایشان یک میلیون خودرو به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان پیش‌فروش شده بود که طبق آخرین تصمیم قرار شد ۸۰ درصد تولید برای پیش‌فروش‌های قبلی اختصاص یابد و ۲۰ درصد به فروش‌های جدید اختصاص داده شود.

سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای وزیر همچنین گفت که خودروسازهای داخلی علی‌رغم مشکلات بسیار در مجموع توانسته‌اند جلوی ۱۵ میلیارد دلار واردات را با شرایط فعلی ارزی بگیرند.

لاهوتی با اشاره به واردات چهار میلیارد دلار قطعات خودرو یادآور شد: آقای وزیر در خصوص استفاده از تبصره ۱۸ قانون بودجه درباره ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان نیز گفتند که بنا دارند از تسهیلات بیشتر برای تقویت خودروسازان استفاده کنند تا تحولی در این زمینه ایجاد شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید