بارش باران و برف در جنوب و جنوب غرب کشور

    کد خبر :455496

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی روند فعالیت سامانه بارشی را طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ دی) تشریح کرد و از ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه (۱۲ دی ماه) خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز (۹ دی) با ورود سامانه بارشی از جنوب و جنوب غرب به کشور، ابرناکی و بارش در جنوب خوزستان و استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و جنوب لرستان شروع می‌شود. بارش برف نیز در مناطق مرتفع و سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۱۰ دی‌ماه) با تقویت سامانه بارشی در جنوب کشور، دامنه فعالیت آن به شرق، جنوب شرق و برخی مناطق مرکزی کشور نیز گسترش می‌یابد و سبب بارش باران و برف در این منطقه می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، فردا (۱۰ دی ماه) در استان‌های فارس، بوشهر و کرمان بارش از شدت بیشتری برخوردار است همچنین در این روز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه همچنین گفت: پس‌فردا (۱۱ دی ماه) بارش به طور موقت در کشور خاتمه می‌یابد و روز چهارشنبه (۱۲ دی ماه) با ورود سامانه بارشی جدید بارش در جنوب غرب و غرب شروع می‌شود.

وی در پایان در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ دی ماه) صاف تا قسمتی ابری، همراه با غبار محلی در بعدازظهر نیمه ابری با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود، همچنین در روز سه‌شنبه (۱۱ دی ماه) آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲ حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید