سایت «گل»: ایران یکی از قدرت‌های سنتی فوتبال آسیا به دنبال اولین قهرمانی از سال ۱۹۷۶

  • ورزشی
  • یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹
    کد خبر :455460

سایت «گل» گزارشی درباره تیم ملی فوتبال کشورمان منتشر و از تیم تحت‌هدایت کارلوس کی‌روش به عنوان یکی از قدرت‌های سنتی فوتبال آسیا یاد کرد.

نسخه بین‌المللی سایت «گل» در گزارشی به بررسی گروه D جام ملت‌های آسیا پرداخت، مسابقاتی که از تاریخ 5 ژانویه (15 دی) با حضور 24 تیم به میزبانی امارات آغاز خواهد شد. تیم ملی فوتبال ایران در گروه D هفدهمین دوره این مسابقات با تیم‌های عراق، ویتنام و یمن همگروه است.

در گزارش سایت «گل» آمده است: «قهرمان سه دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا، چهاردهمین حضور متوالی‌اش را در این رقابت‌ها تجربه می‌کند. ایران یکی از قدرت‌های سنتی فوتبال آسیا، در بین 24 تیم راه‌یافته به مرحله پایانی جام ملت‌ها صاحب بهترین جایگاه – رده بیست‌ونهم جهانی – در رده‌بندی فیفا است و به دنبال کسب اولین عنوان قهرمانی خود در سطح قاره آسیا از سال 1976 است.

تیم ملی که هدایتش بر عهده کارلوس کی‌روش پرتغالی است، اوقات خوبی را در جام جهانی 2018 تجربه کردند، جایی که در همان مرحله گروهی از دور رقابت‌ها حذف شدند. مردان کی‌روش در آن مسابقات در گروه دشواری که بودند موفق شدند مراکش را شکست دهند، پرتغال را متوقف کنند و با حداقل اختلاف و با نتیجه یک بر صفر مغلوب اسپانیا شدند.

به گزارش تسنیم ،پس از جام جهانی، تیم ملی فوتبال ایران در دیدارهای دوستانه‌ای موفق به ثبت پیروزی‌هایی مقابل تیم‌های ازبکستان، بولیوی و ترینیداد و توباگو شد، این در حالی است که توسط تیم‌های ونزوئلا و فلسطین نیز متوقف شد.

تیم ملی اگرچه از اختلافات اخیر از جمله کاهش بودجه سهم داشته است اما از داشتن سردار آزمون در این مسابقات خوشحال خواهد بود، مهاجمی که پس از اعلام بازنشستگی غافلگیرانه‌اش از تیم ملی ایران پس از جام جهانی، در نهایت برای بازگشت به جمع شاگردان کی‌روش متقاعد شد.»

بازیکن کلیدی تیم ملی فوتبال ایران از دید سایت «گل» هم سردار آزمون است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید