وزیر آموزش و پرورش عراق نیامده استعفا داد

    کد خبر :455325

وزیر آموزش و پرورش عراق در پی مطرح شدن ادعاهایی مبنی بر ارتباط برادر بزرگ‌تر وی با گروه تروریستی داعش، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش بازتاب به نقل از السومریه‌نیوز، «شیماء الحیالی» وزیر آموزش و پرورش عراق، روز گذشته استعفانامه خود را تقدیم «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر کرد.

الحیالی در بیانیه‌ای در این‌باره نوشت: «من قبل از هر چیز، یک زن عراقی هستم. مستقل هستم و هیچ زمانی با هیچ حزب و یا فراکسیون سیاسی همکاری نکرده‌ام. به عنوان دانش‌آموخته دانشگاه موصل نامزد وزارت آموزش و پروش عراق شدم و همکاری من با این دانشگاه تا به امروز ادامه دارد. ما از تروریسمی، که شهرهای‌مان را نابود کرد و جگرگوشه‌های‌مان را به قتل رساند، رنج بردیم.»

الحیالی در رد ادعاها مبنی بر همکاری برادر وی با داعشی‌ها، گفت: «گروه داعش اهالی موصل، از جمله برادرم، را تهدید به ادامه خدمت در مشاغل غیرنظامی می‌کرد. برادرم در اداره‌‌ای در موصل قبل و بعد از آزادسازی این شهر فعالیت می‌کرد.»

وی افزود: «این گروه تروریستی برادرم را همچون بسیاری مجبور می‌کرد همسو با مواضع آن اظهارنظر کنند ولی آنها حامل سلاح نبودند و به داعشی‌ها در کشتن هیچ عراقی کمک نکردند.»

این وزیر مستعفی عراقی خاطرنشان کرد که «تحریک‌کنندگان» کلیبی تصویری و بریده‌بریده منتشر کردند تا ارتباط برادر او با گروه داعش را تایید کنند.

الحیالی در پایان بیانیه‌اش گفت: «من به همگان اعلام می‌کنم که استعفای خود را تقدیم عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر کردم.»

شبکه‌های اجتماعی اخیرا اخبار ی منتشر کرده بودند مبنی بر این‌که «لیث الحیالی» برادر این وزیر مستعفی، از فرماندهان داعش در جریان سیطره این گروه تروریستی بر موصل، بود.

استعفای شیما الحیالی تنها 4 روز بعد از تصدی وی بر وزارت آموزش و پرورش انجام شد. پارلمان عراق، سه‌شنبه گذشته به دو وزیر پیشنهادی عادل عبدالمهدی رای مثبت دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید