چرا ترامپ نیروهای آمریکایی را در عراق نگه داشته است؟

    کد خبر :455276

ترامپ با سفر سه ساعته به عراق و بدون اطلاع قبلی چه پیامی می خواست صادر کند؟

به گزارش نامه نیوز، ترامپ به همراه همسرش در سفری اعلام نشده از قبل به عراق رفت و سه ساعتی آنجا مانده و پس از دیدار و گفتگو با نظامیان کشورش به واشنگتن بازگشت. به گفته برخی منابع، این سفر از قبل با بغداد هماهنگ نشده؛ اما دفتر نخست‌وزیری می‌گوید واشنگتن اطلاع داده بود.

ترامپ انگار به یک ایالت آمریکا رفته. حاضر نشده جز در پایگاه‌ آمریکا با برهم صالح و عادل عبدالمهدی دیدار کند.

نعیم عبودی از ائتلاف فتح گفت که رئیس جمهور آمریکا از رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس عراق خواسته است که برای دیدار با او به پایگاه آمریکایی عین الاسد بروند، اما آنها نپذیرفته‌اند!

سخنگوی کاخ سفید فوریت سفر و اقدامات امنیتی را دلیل عدم دیدار ترامپ با عادل عبدالمهدی دانست.این شکل سفر ترامپ نشان می‌دهد که آمریکا چه نگاهی به عراق دارد! گروه‌های سیاسی واکنش تندی به آن داشته‌اند.

رفتن ترامپ به عراق تاکیدی بر این است که این کشور جایگاه مهمی در سیاست واشنگتن پس از عقب‌نشینی از سوریه خواهد داشت. ترامپ گفته که نیروهای آمریکایی در عراق خواهند ماند و احتمالا از آنجا حملات به سوریه انجام شود.

هر چند ترامپ مسائل امنیتی را دلیل عدم اطلاع از سفر به عراق اعلام کرد اما این نوع رفت و آمد برای عراقی خوشایند نیست و اعتراضات بسیاری در این باره شکل گرفت. اما ترامپ چه پیامی میخواهد به دیگران مخصوصا پس از اعلام خبر خروج از سوریه می خواهد بدهد؟

ترامپ هر چند شوک بسیاری به دیگران در رابطه با سوریه داد اما سفرش به عراق و اعلام ماندن در آنجا نیز غیر قابل پیش بینی بود. او همچنان رفتارهای خاص خود را دنبال میکند.

ترامپ سعی کرد این موضوع را القا کند که خاورمیانه جایی نیست که آنجا را برای همیشه و به کل ترک کند. هنوز برنامه های زیادی در آنجا دارد. این نوع نگاه او از شیوه اقتصاد حور او در همه مسائل هم نشات میگیرد. هرجا که نفعی باشد هستیم هر جا نباشد نیستیم.
اما حضور در عراق نوعی پیام به دوستان امریکا هم هست. ترامپ به نوعی میخواهد بگوید هر زمان نیاز به حمله و تهاجم نظامی باشد زیاد هم دور از سوریه نیستند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید