لاوروف: ترکیه و روسیه عملیات خود در سوریه را هماهنگ می‌کنند

    کد خبر :455189

وزیر امورخارجه روسیه از توافق کشورش و ترکیه در راستای هماهنگ سازی تلاش‌ها در قبال مسائل سوریه خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک به دنبال ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر منبج مقام‌های ارشد ترکیه و روسیه مذاکراتی را آغاز کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود اظهار کرد: با توجه به توافق‌هایی که میان روسای جمهوری ما صورت گرفته است اقدامات بیشتر برای اجرای وظایف تعیین شده در چارچوب مذاکرات آستانه را به ویژه در زمینه مقابله با تروریسم، حل مسائل انسانی و ایجاد شرایط بازگشت آوارگان مد نظر قرار می‌دهیم.

در همین حال رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه گفت که مسکو و آنکارا در مورد مسائل مربوط به سوریه موضع مشترکی دارند؛ مسائلی نظیر ضرورت از بین بردن تمامی گروه‌های تروریستی در این کشور.

لاوروف نیز اظهار کرد: روسیه و ترکیه در جریان نشست خود در مسکو توجه ویژه‌ای به وضعیت سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی داشتند.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد: ما توجه خاصی به شرایط جدید که به دنبال اعلام تصمیم آمریکا برای خروج نیروهای خود به وجود آمده داریم.

او با اشاره به مذاکرات میان کشورش و ترکیه بیان کرد: در مورد اینکه نمایندگان نظامی روسیه و ترکیه به چه صورت هماهنگی‌های خود را در راستای اقدام در شرایط جدید و با نگاه به از میان بردن تهدید تروریست در سوریه هماهنگی داشته باشند، درک و تفاهم حاصل شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در بخش دیگری از اظهارات خود از مذاکرات با ترکیه در خصوص سوریه استقبال کرد و روند گفت‌وگوها را مفید دانست.

او ادامه داد: ما نشست بسیار مفیدی میان وزرای امور خارجه، وزرای دفاع و مقام‌های ارشد اطلاعاتی داشتیم. روسیه و ترکیه در مذاکرات خود در مسکو به تبیین تدابیر ویژه برای افزایش همکاری‌های خود در زمینه بازگشت آوارگان به سوریه پرداختند. روسیه و ترکیه در سطوح بالا بر اهمیت احترام به تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد.

لاوروف خاطرنشان کرد: دو طرف تاکید دارند که تمامی اقدامات باید در مطابقت کامل با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت گیرد که این امر مستلزم احترام بی چون و چرا در قبال حاکمیت و یکپارچگی ارضی سوریه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید