اعلام جنگ نظامی انگلیس به مهاجمان سایبری

    کد خبر :45457

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلستان، مهاجمان سایبری به این کشور را به پاسخ سخت نظامی تهدید کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از سایبربان؛ مایکل فالون (Michael Fallon)، به مهاجمان سایبری که کشورش را هدف قرار دهند، رسماً اعلام جنگ کرد و تهدید کرد که پاسخ این کشور به مهاجمان، تمامی دامنه‌های ممکن را شامل خواهد شد.
در بخشی از صحبت‌های وی آمده است: «هزینه یک حمله سایبری مخرب به انگلستان، می‌تواند در هر زمینه‌ای، ازجمله دریا، زمین، هوا یا سایبر باشد و ما آماده پاسخ‌گویی در هر میدانی هستیم.»
این، جدیدترین اقدام یک کشور اروپایی علیه تهدیدات سایبری محسوب می‌شود و می‌تواند هشداری برای بر هم خوردن امنیت و نظم جهانی به‌حساب بیاید. انگلستان و آمریکا، مدت‌هاست به دنبال یافتن ساختار قانونی برای تحت‌فشار گذاشتن کشورهای دیگر، به بهانه حملات سایبری هستند.
به اعتقاد مقامات امنیتی انگلیسی، مهاجمان سایبری دولتی خارجی، حداقل روزانه دو حمله سایبری بزرگ را به این کشور انجام می‌دهند. بر این اساس، کشورهای متخاصمی چون روسیه، به‌صورت ماهانه، حداقل 60 حمله سایبری بزرگ را علیه زیرساخت‌های این کشور انجام داده و صنایع انگلیسی، از این حملات، متحمل خسارات بسیار سنگینی می‌شوند.
وی در ادامه مدعی شد: «ما در حال حاضر، توانایی آن را داریم تا مهاجمان سایبری را شناسایی، شکار و محاکمه کنیم. البته ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم که چه کسی پشت حمله سایبری به پارلمان انگلستان قرار داشته است و هنوز زود است که ما در مورد عوامل این حمله، صحبت کنیم.»
فالون به مهاجمان سایبری به این کشور هشدار داد: «زمانی که از پشت پرده‌ها خبر داشته باشیم، تصمیم می‌گیریم که چگونه پاسخ بدهیم. بریتانیا، در هر زمانی که بخواهد، به این افراد پاسخ می‌دهد.»
این مقام انگلیسی، تأکید کرد که به هر حمله سایبری، پاسخ متناسبی داده خواهد شد. این پاسخ بستگی به آن دارد که حمله مذکور، تنها کشور را هدف قرار دهد یا بر زندگی روزانه شهروندان نیز اثرگذار باشد.
فالون با اشاره به حمله اخیر به پارلمان این کشور، این حمله را یک نفوذ مستقیم و آشکار به سامانه‌های داخلی پارلمان قلمداد کرد و اعلام کرد که این حمله، در دست بررسی است و یک هشدار جدی برای تمام زیرساخت‌های انگلیسی محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید