تقلای محکوم به شکست«نتانیاهو»برای باقی نگاه داشتن آمریکا در سوریه

    کد خبر :454245

ماجراجویی اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه را نمی توان با تلاش این رژیم برای بقای بیشتر نیروهای آمریکایی در سوریه بی ارتباط دانست.

به گزارش مهر، بامداد چهارشنبه بود که پدافندهای هوایی سوریه «اهدافی خصمانه» را در غرب دمشق رهگیری کرده اند. تلویزیون دولتی سوریه نیز گزارش داد که «این تجاوز هوایی از فراز خاک لبنان صورت گرفته و شماری از جنگنده های دشمن سرنگون شده اند».

بنابر گزارشها، این جنگنده ها پیش از حمله به اهدافی در «قطنا» در حومه جنوب غربی دمشق، به حریم هوایی لبنان وارد شده اند. گزارشهای غیررسمی و غالباً متعلق به منابع وابسته به مخالفان دولت سوریه مدعی شدند که در این حمله هوایی، ۲۲ فروند موشک مواضعی را که ادعا می شود انبارهای تسلیحاتی ایران در خاک سوریه است، هدف قرار دادند.

این تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه در حالی اتفاق افتاد که صهیونیستها پیشتر نیز در اقدامی خصمانه مواضع سوری ها را هدف قرار داده بودند که موشک های شلیک شده توسط آنها توسط پدافند هوایی سوریه مهار شدند. با تمامی این ها، رژیم صهیونیستی بار دیگر تصمیم گرفت شانس خود برای ضربه وارد کردن به مواضع ارتش سوریه را آزمایش کند.

وزارت خارجه سوریه دو نامه جداگانه به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر دمشق و حومه آن، ارسال کرد. در این نامه ها آمده است: حمله ناجوانمردانه اسرائیل در راستای تلاش های مداوم اسرائیل برای طولانی کردن بحران در سوریه و جنگ داخلی آن و بالا بردن روحیه تروریستهای باقیمانده و مزدور این رژیم است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه تاکید می کند که ادامه سیاست های خطرناک و تجاوزکارانه اسرائیل اگر حمایت مستمر و نامحدود آمریکا نبود، رخ نمی داد. شورای امنیت به مسئولیت خود در حفظ امنیت و صلح بین المللی عمل کند و اقدامات فوری برای ممانعت از تکرار این حملات اسرائیل انجام دهد.

ضربه سختی که مقاومت به صهیونیسم تحمیل کرد

یک منبع میدانی سوری اعلام کرد که ارتش این کشور برای نخستین بار از موشک های جدید در جریان دفع حمله هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی طی شب گذشته استفاده کرده است. همچنین یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه ۸ موشک از میان ۱۰ موشک شلیک شده از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی را ساقط کرده است.

صهیونیست ها پیشتر قدرت سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ تحویلی روسیه به سوریه را آزمایش کرده بودند و متوجه شده بودند که این سامانه از قدرت کافی برای سرنگون کردن اهداف متجاوز برخوردار است. با این حال، رژیم صهیونیستی این بار از موشک های پیشرفته تری استفاده کرد تا شاید این موشک ها قادر به عبور از سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ باشند.

علیرغم تلاش جدیدی که صهیونیستها انجام دادند، اما موشک های جدید هم در مقابل اس ۳۰۰ نتوانستد کاری انجام دهند. «الکسی پوشکوف» نماینده پارلمان روسیه در پست توئیتری خود با اشاره به حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید کرد: تجهیز سوریه به سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ توسط روسیه باعث شده تا قدرت این کشور در مقابله با حملات موشکی افزایش چشمگیری داشته باشد. بنابراین می توان گفت که صهیونیسم بار دیگر ضربه سنگینی از مقاومت دریافت کرد.

شهادت فرماندهان ارشد حزب الله؛ دروغ بزرگ تل آویو

پس از آنکه رژیم صهیونیستی نتوانست در حمله اخیر خود به سوریه نتایج دلخواهش را کسب کند و بدین ترتیب شکست دیگری را متحمل شود، رسانه های صهیونیستی در اقدامی برنامه ریزی شده تلاش کردند تا برای عملیات تجاوزکارانه اخیر تل آویو در سوریه «دستاوردسازی» کنند.

بدین ترتیب، این رسانه ها به دروغ اینگونه القاء کردند که فرماندهان ارشد حزب الله لبنان در جریان حمله جنگنده های صهیونیست به دمشق جان باخته اند؛ هرچند که افکار عمومی منطقه و جهان به هیچ وجه تحت تأثیر دروغ پردازی ها و فرافکنی های رسانه های صهیونیستی قرار نگرفتند.

در همین ارتباط، منابع موثق به شبکه المیادین گفتند: «آنچه رسانه های رژیم صهیونیستی درباره هدف قرار دادن فرماندهان حزب الله در سوریه منتشر کرده اند، نادرست است. این منابع بیان کردند: آنچه نیوزویک از هدف قرار گرفتن فرماندهان حزب الله منتشر کرده، بی اساس است».

تقلای نتانیاهو برای باقی نگاه داشتن آمریکایی ها در سوریه

پس از اعلام تصمیم ایالات متحده آمریکا برای خروج از سوریه به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی تلاش جدیدی را به منظور باقی نگاه داشتن آمریکایی ها در سوریه آغاز کرده باشد. اظهارنظرهای مقامات صهیونیسم پس از باخبر شدن از تصمیم ترامپ درخصوص سوریه جملگی نشان می دهد که این تصمیم به مذاق آنها خوش نیامده است.

مقامات صهیونیسم صراحتا اعلام می کنند که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود. همین مسأله موجب شد تا نتانیاهو ماجراجویی جدیدی را در سوریه آغاز کند تا بدین سان شاید دونالد ترامپ برای باقی نگاه داشتن نیروهای آمریکایی در سوریه مجاب شده و از تصمیم خود در این زمینه صرف نظر کند.

ماجراجویی نظامی و محکوم به شکست اخیر رژیم صهیونیستی علیه دمشق نیز در همین چارچوب قابل تعریف است. نتانیاهو با اتخاذ تصمیم تجاوز نظامی مجدد به دمشق تلاش کرد تا وضعیت میدانی در سوریه را بغرنج ساخته و ارتش سوریه را وادار به اقدام تهاجمی علیه تل آویو کند تا بدین سان نیروهای آمریکایی مجبور به ورود به میدان برای دفاع از تل آویو شوند.

با این حال، مقابله هوشمندانه ارتش سوریه با حمله صهیونیسم بدون انجام عملیات تهاجمی، این هدف نتانیاهو را با شکست مواجه ساخت و نخست وزیر فاسد صهیونیسم نتوانست به هدف خود در خصوص مجاب کردن آمریکایی ها برای بقاء در سوریه برسد.
کد خبر

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید