افت محسوس دما در شمال و غرب کشور

    کد خبر :453927

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افت محسوس دما در نیمه شمالی و غربی کشور طی امروز و فردا خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، امروز (جمعه هفتم دی‌ماه) برای نواحی غرب و شمال غرب کشور و به تدریج دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در مناطق جنوب غرب و جنوب کشور از جمله استان‌های بوشهر، خوزستان، گیلان و فارس بارش باران گاهی با رعد و برق و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از بعدازظهر امروز با شمالی شدن باد روی دریای خزر، افت محسوس دما و بارندگی در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر آغاز می‌شود، اظهار کرد: فردا صبح (شنبه هشتم دی‌ماه) ضمن افت محسوس دما در نیمه غربی همراه با کاهش ابرناکی، فعالیت سامانه بارشی به طور ضعیف در نوار شمالی کشور به خصوص در بخش‌هایی از شمال شرق و سواحل دریای خزر به صورت ابرناکی، مه‌آلودگی، بارش برف و باران همراه با کاهش دما ادامه خواهد داشت.

وظیفه با بیان این‌که اواخر وقت فردا سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می‌شود، ادامه داد: پس فردا (یکشنبه نهم دی‌ماه) ضمن ماندگاری هوای سرد در نیمه شمالی، اکثر مناطق کشور جوی پایدار خواهند داشت و از بعد از ظهر همین روز با ورود موجی در جنوب غرب، جنوب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی افزایش ابر و بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، امروز و فردا سواحل دریای خزر مواج خواهد بود.
باد شدید در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان در مورد آب و هوای پایتخت طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز 10 و سه درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز یکشنبه (نهم‌ دی‌ماه) کمی تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی با بیشینه و کمینه‌دمای 10 و یک درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید