فروش آیفون XR نسبت‌به آیفون 8 و آیفون 8 پلاس در مدت زمان مشابه کمتر بوده است

    کد خبر :453469

آیفون XR در ماه نوامبر با سهم فروش ۳۲ درصدی، فروش کمتری نسبت به آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در مدت مشابه در سال ۲۰۱۷ داشت.

گزارش جدید CIRP، اطلاعات جدیدی در مورد میزان فروش آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS MAX در اولین‌ ماه‌ها پس از عرضه به بازار ارائه می‌دهد. آیفون XR‌ با سهم فروش ۳۲ درصدی، فروش کمتری نسبت به آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در مدت مشابه در سال ۲۰۱۷ تجربه کرده است.

آخرین گزارش CIRP، میزان فروش گوشی‌های آیفون اپل را در ماه نوامبر ۲۰۱۸ نشان می‌دهد و آمار فروش آن را با آمار فروش سال‌های قبل گوشی‌های آیفون مقایسه می‌کند تا نشان دهد وضعیت فروش گوشی‌های آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS MAX در فصل تعطیلات به چه صورت است.

جاش لوئیتز، هم‌بنیانگذار و از شرکای CIRP، معتقد است با توجه به اینکه اپل، استراتژی‌های عرضه‌ی محصولات خود را طی چند سال گذشته تغییر داده، درنتیجه مقایسه‌ی بین آمار فروش کمی گمراه‌کننده است.

باتوجه به اینکه اپل طی دو سال گذشته، تغییراتی در ترتیب معرفی مدل‌های جدید خود در پیش گرفته، مقایسه‌ی فروش بین مدل‌های مختلف کار دشواری است. سال گذشته‌ی میلادی، اپل ابتدا گوشی‌های هوشمند آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را معرفی کرد. سال جاری میلادی نیز ابتدا مدل‌های گران‌قیمت‌تر را راهی بازار کرد. احتمال دارد علت چنین تصمیم‌گیری، تامین تقاضای مورد نیز مشتریان وفادار اپل باشد.

براساس گزارش منتشرشده، سهم فروش آیفون XR نسبت به کل فروش گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۷، درحدود ۳۲ درصد بود. در نتیجه سهم فروش ۳۲ درصدی آیفون XR بیشتر از سهم فروش ۳۰ درصدی آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۷ شده است. سهم فروش آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس نیز ۳۹ درصد بوده است.

بررسی CIRP، نتایج جالب‌توجه دیگری نیز به‌همراه داشت. براساس گزارش مطرح‌شده، در فصل منتهی به تعطیلات، تعداد کاربران بیشتری گوشی خود را از سیستم عامل اندروید به iOS تغییر داده‌‌اند و به‌عنوان کاربران جدید اپل به جمع مشتریان این شرکت اضافه شده‌اند.

از بین خریداران گوشی‌های آیفون، ۸۲ درصد آن‌ها گوشی‌های آیفون خود را ارتقا داده‌اند. ۱۶ درصد باقی‌مانده از پلتفرم اندروید به سمت آیفون آمده‌اند. در اکتبر سال ۲۰۱۷، حدود ۸۶ درصد از کاربران آیفون، گوشی خود را ارتقا داده بودند و تنها ۱۱ درصد کاربران اندرویدی به جمع کاربران سیستم‌عامل iOS‌ پیوسته بودند. بعد از معرفی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس در سپتامبر ۲۰۱۷ و بعد از عرضه‌ی آیفون ۱۰، حدود ۸۷ درصد از کاربران آیفون، گوشی‌های خود را ارتقا دادند و این در حالی بود که ۱۲ درصد کاربران اندرویدی به جمع کاربران سیستم‌عامل اپل پیوستند.

نتایج به‌دست‌آمده، حاصل بررسی ۱۶۵ کاربر آمریکایی است که این گوشی هوشمند را در بازه‌ی زمانی ۳۰ روز پس از عرضه‌ی آیفون XR خریداری کرده‌اند. اپل پیش از این نیز، هرگز جزئیات مربوط به فروش محصولات خود را به‌اشتراک نگذاشته است و مجددا نیز تاکید کرده که جزئیات فروش هر دستگاه را به‌صورت جداگانه منتشر نخواهد کرد.

در کنار خبرهایی که در مورد میزان فروش گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۸ شنیده می‌شود، پیش‌بینی دیگری نیز خبر از کاهش تولید گوشی‌های آیفون در فصل دوم مالی ۲۰۱۹ به تعداد چهار میلیون می‌دهد. از میان این چهار میلیون دستگاه، ۲.۵ میلیون از آن‌ها دستگاه آیفون XR هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید