سفر غیر منتظره دونالد ترامپ به عراق/ ترامپ: به هیچ وجه نیروهایمان را از عراق خارج نمی‌کنیم

    کد خبر :453288

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه در حالی که از مواضعش برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه دفاع می‌کرد، غافلگیرانه‌ به عراق سفر کرد.

به گزارش «تابناک»؛ کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سفری از پیش اعلام‌ نشده وارد عراق شده و با نظامیان آمریکایی دیدار کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داد: ترامپ با حضور در «پایگاه هوایی الاسد» در استان الانبار گفته به هیچ عنوان قصد ندارد نیروهای آمریکایی را از عراق خارج کند.

رئیس جمهور آمریکا افزود: اگر بخواهیم عملیاتی در سوریه انجام دهیم، ممکن است از عراق به عنوان پایگاه استفاده کنیم.

ترامپ درباره تعطیلی دولت فدرال آمریکا نیز تأکید کرد، انتظار برای تصویب بودجه مورد نیاز دیوار مرز مکزیک برایش اهمیتی ندارد و هر چقدر طول بکشد، منتظر می‌ماند.

وی که چند روز پیش جیمز ماتیس وزیر دفاع خود را به دلیل اختلاف بر سر استراتژی سوریه برکنار کرد، در این باره گفت: عجله ای برای انتخاب وزیر دفاع جدید ندارم و پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع ممکن است مدت زمان زیادی در همین وضعیت در ریاست پنتاگون بماند.

هواپیمای ترامپ ساعتی پیش در پایگاه هوایی الاسد در خارج از بغداد به زمین نشست. آمریکا اکنون پنج هزار نیروی نظامی در عراق دارد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های آمریکایی از روز کریسمس انتقادات شدیدی علیه ترامپ به دلیل دیدار نکردن با نظامیان این کشور در آستانه سال نو مطرح کرده بودند.

بر اساس گزارش‌ها، ترامپ و همسرش سه ساعت در پایگاه نظامی عین‌الاسد حضور داشتند و جان بولتون، سفیر آمریکا در عراق و فرماندهان نظامی از جمله همراهان ترامپ در این پایگاه نظامی بودند. نکته قابل توجه در سفر سرزده ترامپ به عراق، عدم حضور «جیمز متیس» وزیر دفاع برکنار شده آمریکا بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید