اختصاص بودجه ۳۸ میلیارد تومانی برای یگان حفاظت سازمان محیط زیست

    کد خبر :453260

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: برای اولین بار ۳۸ میلیارد تومان بودجه مستقل برای یگان حفاظت سازمان محیط زیست در بودجه سال ۹۸ اختصاص پیدا کرده است.

سرهنگ جمشید محبت‌خانی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران که با حضور کیومرث کلانتری – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران – برگزار شد، با اشاره به اینکه جایگاه‌های فعلی امانتی در دست ما است که می توانند هم تهدید وهم فرصت باشند، اظهارکرد: اگر با نگاه عقلی ، دینی و برابر شرح وظایف نسبت به مسئولیت از جایگاه خود استفاده کنیم، یک فرصت تلقی می‌شود و اگر یک جایگاه را اشغال کردیم و باعث ضرر و زیان جامعه و مخاطبان شدیم باید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه در طول یکسال گذشته عملکرد یگان حفاظت محیط زیست استان تهران مطلوب و مناسب بوده است، گفت: نقی میزاکریمی از فرماندهان خوب ما در مجموعه یگان حفاظت محیط زیست استان های کشور بوده که بسیارتوانمند و آینده‌دار است و عملکرد و خدمات وی در طول این مدت جای تقدیر دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه موضوعات یگان حفاظت و دغدغه‌های محیط بانان و پیگیری مطالبات به حق و قانونی آن‌ها در دستور کار یگان سازمان قرار دارد،اظهارکرد: موضوع بیمه‌های محیط بانان ، شیفت‌بندی‌های محیط بانی و نیازمندی‌های سازمانی و ماموریتی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد چرا که موضوع محیط بانان برای عیسی کلانتری – رئیس سازمان حفاظت محیط زیست – و مجموعه یگان حفاظت از اولویت‌های اساسی و مهم است.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران محبت خانی با اشاره به اینکه پس از سه سال توقف با پیگیری‌های انجام شده ۹۰ نفر سرباز وظیفه برای انجام خدمت سربازی به سازمان اختصاص یافته است، تصریح کرد: با همکاری یگان حفاظت و پیگیری استان تهران پیش بینی می شود تا دو ماه آینده هیچ پاسگاه محیط بانی در تهران نخواهیم داشت که محیط بان در آن به تنهایی شیفت خود را سپری کنند.

در ادامه این مراسم کیومرث کلانتری گفت: همه ما به خاطرحفاظت از گونه‌های جانوری که زبان دفاع از خود ندارند همچنین صیانت از مواهبی که خداوند آنها را به امانت داده است، شاکریم .

وی ادامه داد: حیات وحش شاید در خیلی جاها در جمع و تفریق‌ها دیده نشود ولی گونه‌های جانوری اول پروردگار و بعد این محیط بانان را دارند تا حفاظت شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه سر محیط زیست با هیچکس معامله نمی کنیم و از هیچ چیز کوتاه نمی‌آییم،گفت: افتخار ما در استان تهران این است که حدود ۱۳ منطقه اعم از پارک ملی، منطقه حفاظت شده ، اثرطبیعی ملی و منطقه شکارممنوع که نزدیک ۳۰ درصد جغرافیای استان تهران و بخشی هم از جغرافیای استان های مجاور است را مدیریت و حفاظت می‌کنیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌ریزی‌های ملی و مدیریتی برای محیط زیست استان تهران جایگاه ویژه‌ای با توجه به جغرافیا و اکوسیستم خاص آن دیده شود، تصریح کرد: توجه به محیط طبیعی استان تهران ضروری و اهمیت تهران در محیط زیست طبیعی به مراتب بیشتر از محیط زیست انسانی است.

وی با اشاره اینکه حفاظت محیط زیست در استان تهران با سایر نقاط کشور تفاوت دارد، گفت: ما با کمبودهای زیادی در حوزه‌های مختلف اعم از نیرو،امکانات و تجهیزات روبرو هستیم و از طرفی بارمضاعف توسعه نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تشریح کرد: کارکردن در محیط طبیعی استان تهران فوق العاده سخت است چراکه در دورترین نقطه تهران نیز میل به کوه‌خواری و زمین‌خواری دیده می‌شود و از این منظر همین محیط بانان با کمترین امکانات از این منابع حفاظت می‌کنند.

کلانتری درپایان ازعملکرد نقی میرزاکریمی در طول تصدی مسئولیت فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران تقدیر کرد و گفت: تاکنون برای تغییرات مدیریتی ۳۸ نفر از همکاران محیط زیست استان جابجا شده و یا در مسئولیتهای جدید به کار گرفته شده‌اند که این موضوع با رعایت انصاف، شان و حق و حقوق افراد بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید