ترامپ: به نتانیاهو گفتم سالانه ۴.۵ میلیارد دلار به اسرائیل می‌دهیم

    کد خبر :453178

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به نگرانی‌های رژیم صهیونیستی از خروج آمریکا از سوریه گفت: اسرائیل با دلار‌های ما می‌تواند از خودش دفاع کند.

به نوشته روزنامه جروزالم پست، ترامپ ضمن رد نگرانی‌های اسرائیل از خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، گفت: با ‘بی بی’ (بنیامین نتانیاهو) صحبت کردم و به اوگفتم ما سالانه ۴.۵ میلیارد دلار به اسرائیل می‌دهیم و با این پول می‌توانید کاملا از خود دفاع کنید.
ترامپ که چهارشنبه سرزده وارد عراق شد و با سربازان آمریکایی در عراق دیدار کرد، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: من کسی هستم که سفارت آمریکا را به قدس منتقل کردم. این من بودم که اراده این کار را داشتم. از این رو، خط مشی ما حفاظت از اسرائیل است. ما هر سال ۴.۵ میلیارد دلار به اسرائیل می‌دهیم.
ترامپ و نتانیاهو بار‌ها از خطر حضور ایران برای اسرائیل حرف زده اند. طرفداران اسرائیل بار‌ها به ترامپ هشدار دادند که خروج کامل نیرو‌های آمریکایی از سوریه، اسرائیل را در معرض خطرات بزرگ قرار می‌دهد.
تصمیم ترامپ به خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، متحدان آمریکا و کابینه امنیت ملی او را خلع سلاح کرد و استعفای اعتراضی ‘جیمز متیس’، وزیر دفاع آمریکا و ‘برت مک گرگ’، مقام ارشد مبارزه با داعش، را به دنبال داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید