کمبود بودجه، تحریم رسانه‌ها و مصدومیت‌ها داستان نگران کننده ایران

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۲۶
    کد خبر :453088

سایت فاکس اسپورت از مشکلاتی که تیم ملی در راه آماده سازی برای جام ملت های آسیا 2019 امارات داشته گزارش نوشت.

سایت فاکس اسپورت در آستانه آغاز مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 امارات به نحو آماده سازی تیم ملی کشورمان برای این مسابقات و مشکلاتی که در این راه داشت، پرداخته است که به شرح زیر است:

هضم این موضوع بسیار سخت است که ایران با وجود اینکه همیشه از پیشگامان و قدرت های آسیا بوده ولی نزدیک به 43 سال است که نتوانسته قهرمان آسیا شود. این درحالی است که تیم ملی ایران در آماده سازی برای جام ملت های آسیا 2019 نیز خوب نبوده است و در شرایطی عالی به سر نمی برد.

*داستان ایران تاکنون

ایران یکی از موفق ترین تیم های آسیا است که موفق شده 3 بار قهرمان جام ملت ها شود و همچنین از سال 1968 تا 1976 بر فرار قله فوتبال آسیا قرار داشت. تیم ملی ایران اسطوره هایی مثل ناصر حجازی و علی پروین را در ترکیب خود داشت. ایران همچنین در بازی های المپیک 1976 کانادا به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

وقتی درباره حضور ایران در جام جهانی نگاه می کنید متوجه می شوید ایران 5 بار در این تورنمنت جهانی حضور پیدا کرده است. آخرین بار حضور ایران در جام جهانی سال 2018 در روسیه بود. آنها در بازی اولشان مقابل مراکش با گل دقایق پایانی به پیروزی رسیدند. در بازی دوم مقابل تیم قدرتمند اسپانیا با نتیجه یک بر صفر شکست خوردند و در نهایت در بازی سوم و آخر مقابل پرتغال قهرمان اروپا به نتیجه تساوی دست پیدا کردند.

با توجه به این عملکرد خوب ایران در جام جهانی طبیعی است که هواداران ایرانی از تیمشان انتظار داشته باشند که در جام ملت های آسیا 2019 به قهرمانی برسید و این عدم موفقیت بیش از 4 دهه تیم ملی در این رقابت ها پایان دهد. اما وضعیت برای کی روش و تیمش خوب پیش نمی رود.

*مسائل مالی

یکی از مشکلاتی که فوتبال ایران در چند سال گذشته از آن رنج می برد و کمبود بودجه برای تیم ملی است. این کمبودها ریشه در تحریم ها علیه ملت ایران از سال 1970 به بعد است. سرمایه گذاری کم برای تیم ملی ایران تاثیر زیادی را در روند آماده سازی تیم ملی برای جام ملت های آسیا 2019 داشته است.

در ماه گذشته بازیکنان تیم ملی و اعضای کادر فنی به خاطر حمایت نشدن از سوی فدراسیون فوتبال ایران و وزارت ورزش دست به اعتصاب دست جمعی زدند و صفحات اجتماعی خود را بستند. بنا به گزارش ها بسیاری از بازیکنان و کارلوس کی روش، سرمربی تیم پاداش جام جهانی 2018 را دریافت نکردند. همچنین فدراسیون ایران در تدارک بازی های دوستانه نیز خوب عمل نکرد و باعث نگرانی کی روش شد.

ایران در این مدت با ترینیدادو توباگو و ونزوئلا بازی کرد. ایران در آخرین دیدار تدارکاتی با فلسطین در دوحه بازی کرد و به نتیجه تساوی یک بر یک دست پیدا کرد. همچنین ایران با هم پیمان نزدیکشان یعنی قطر پیش از آغاز مسابقات بازی خواهند کرد.

*درگیری ذهنی در خانه

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران رابطه خوبی با مربیان داخلی و باشگاه های ایران ندارد. مربی سابق رئال مادرید همیشه به لیگ داخلی ایران انتقاد می کند و تنها از دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس بازیکن به تیم ملی دعوت می کند.

به نظر می رسد برانکو ایوانکوویچ یکی از افرادی است که درگیری بلند مدتی را با کی روش داشته است. این درگیری تا جایی کشیده شد که محمد ساکت، دبیر کل فدراسیون علیه سرمربی پرسپولیس نامه ای را ارسال کرد و به او هشدار داد تا باعث درگیری و اختلاف در تیم ملی نشود. بحران و درگیری میان این دو مربی در چند ماه گذشته باعث شده تا تیم ملی ایران متضرر شود. البته هواداران نیز منتقد این موضوع هستند که مسئولان فدراسیون کار موثری را برای فروکش کردن این درگیری نکردند.

مربی 64 ساله کروات که تیم ملی ایران را در سال 2006 به جام جهانی برد یکی از نامزدهای جانشینی کی روش در تیم ملی فعلی است. البته حمله کروز دستیار کی روش به یک خبرنگار ایرانی بعد از بازی با ترینیداد باعث شد تا رسانه های ایران کی روش را تحریم کنند.

*مصدومیت های بد و زیاد

آخرین مشکلی که کی روش با آن دست و پنجه نرم می کند از دست دادن بازیکنانش به خاطر مصدومیت است. این اتفاق در چند روز گذشته رخ داده است. ایران به خاطر مصدومیت بسیاری از بازیکنانش را از دست داده است.

سعید عزت اللهی یکی از ستاره های تیم ملی ایران است که به خاطر مصدومیت جام ملت ها را از دست داد. عزت اللهی به تازگی به صورت قرضی از روستوف به ردینگ انگلیس پیوسته بود و در بازی دوستانه ایران مصدوم شد. مصدومیت یک بازیکن دیگر از خط میانی تیم ملی باعث شد تا کی روش دچار مشکلی اساسی شود. علی کریمی یکی دیگر از بازیکنان خط میانی تیم ملی است که یک روز بعد از مصدومیت عزت اللهی او نیز از لیست تیم ملی به خاطر مصدومیت خارج شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید