درآمد دولت از مالکیت خدمات ارتباطی به ۶ هزار میلیاردتومان می‌رسد

    کد خبر :453077

درآمد دولت از مالکیت بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۹۸ به بیش از ۶ هزار و ۲۶۲ میلیارد تومان می رسد.

دربند چهارم جداول کلان لایحه بودجه سال ۹۸ درآمدهای حاصل از مالکیت دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین شده است.

براین اساس مطابق بند چهارم جدول شماره ۵ این لایحه، درآمد دولت از نامبرینگ و شماره گذاری مخابراتی ۸۶۱ هزار میلیون ریال (۸۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ) پیش بینی شده است.

همچنین درآمد حاصل از مالکیت دولت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات که شامل حق امتیاز شبکه و جریمه عدم انجام تعهدات اپراتورها می شود، ۶۰ میلیون و ۹۰۰ هزار میلیون ریال پیش بینی می شود.

در بند درآمدهای حاصل از خدمات نیز دولت از حق استفاده از فرکانس رادیویی یک میلیون و ۸۵۰ هزار میلیون ریال درآمد خواهد داشت.

درهمین حال درآمد حاصل از حق مالکیت دولت در بخش مجوزهای صادر شده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط شورای عالی فضای مجازی ۱۰ هزار میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

در مجموع درآمد دولت از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال ۹۸، به حدود ۶۲ میلیون و ۶۲۱ هزار میلیون ریال ( ۶ هزار و ۲۶۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان) می رسد.

به گزارش مهر، از سوی دیگر درآمد دولت از ارائه خدمات الکترونیکی به اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از دولتی و غیردولتی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار میلیون ریال و درآمد حاصل از ارائه خدمات الکترونیکی به دستگاهها و سازمانهای دولتی و عمومی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

در این بخش درآمد حاصل از خدمات تجارت الکترونیک ۵ هزار میلیون ریال است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید